S klikom na koncert

Včasih je bil to bolj moto za dostop do spletne banke. »Z enim klikom« so se glasile in se še bančne marketinške akcije. V današnjih dneh radi dodajo še: »Urejeno vse v eni minuti.« Smo se pač znašli v času in prostoru, ko splet postaja dnevna rutina, pametni telefon pa naš najboljši prijatelj.

Januarja, pred letom dni, nihče ni razmišljal o tem, da bi lahko za vogalom na človeštvo prežala pandemija. In je.

Najprej smo mislili, da bo vse v 14 dneh že nazaj v starih, ustaljenih tirnicah, a nam je po mesecu, dveh, sploh pa lansko jesen dokončno postalo jasno, da ne bo tako.

Med prvimi se je ustavila industrija dogodkov in zagotovo bo tudi med zadnjimi, ki bo ponovno zagnala svoje motorje. Nekaj svetlih trenutkov je v lanskem letu sicer bilo tudi v tem segmentu, ko so bile izvedbe določenih zadev delno dovoljene, a so se redki opogumili in napovedano z vsemi omejitvami, spoštovanji pravil in ukrepov NIJZ izpeljali. Seveda v zelo okrnjenem obsegu, z veliko manj nastopajočimi in posledično precej manjšim obiskom. Da so ljudje lačni druženja, se je izkazalo tudi na prvem lanskem »drive-in« dogodku.

In potem je prišla jesen 2020 (ki traja še danes). Gledališča ostajajo nema, kinodvorane zaprte, koncertni odri samevajo, stene galerij so ta trenutek ovite v tišino.

Stvari so se spremenile. Življenje samo se je spremenilo. Prilagodilo.

Kultura, predavanja, potopisi, degustacije, delavnice, gledališče, stand up, koncerti so se preselili na splet. Magnifico je lani za božič ostal zvest tradiciji in pripravil koncert v živo, a na spletu. Gledalcev ni zmotilo, da koncert ni bil brezplačen. Po Facebooku so med samim koncertom zakrožile številne fotografije, kratki videi, kako uživajo, celo prepevajo. Aktivno so se vključili v komentiranje dogajanja v živo s pomočjo računalnika, tablice ali telefona. To vsaj malo nahrani občutek, da si del koncerta, čeprav nisi pod odrom ali v dvorani med dvatisočglavo množico.

Stolp Škrlovec v Kranju je decembra na podoben način v domove pripeljal nastop zasedbe Pliš, ljubljanski hram kulture pa bo danes zvečer gostil koncert znanih Dan D. Poseben bo, pravijo – in seveda virtualen, na družbenih omrežjih Cankarjevega doma. So se pa odločili, da bo brezplačen.

Po svoje je fino, da imamo sedaj vse na dosegu enega klika, saj tako resnično ostajamo doma. Ampak če dopoldanskemu delu in šoli od doma dodamo še spletni obisk trgovine, spletno popoldansko delavnico ali predstavitev, ki bi se sicer odvila v živo, se lahko zvečer »ujamemo«, da smo dan pravzaprav preživeli v pižami ...