Kamniti obok iz časov avstro-ogrske monarhije bodo ob gradnji novega nadvoza morali porušiti.

Tovornjaki nič več skozi Koroško Belo

Občina Jesenice bo začela graditi povezovalno cesto do obrata SIJ Acroni na Slovenskem Javorniku. Uredili bodo tudi parkirišča.

Ob tem pa nekateri nasprotujejo porušitvi kamnitega podhoda pod železniško progo, ki je iz časov avstro-ogrske monarhije in naj bi bil eden zadnjih ohranjenih v tem delu Gorenjske. Na Občini Jesenice so pojasnili, da spoštujejo dediščino in takšne pobude občanov skušajo v največji razumni meri upoštevati, vendar pa izvedba projekta brez odstranitve kamnitega podhoda ni možna. »Nova dovozna cesta je načrtovana tako, da se niveleta ceste zniža in s tem omogoči vožnja tovornjakov, rušitev oboka je pri tem nujna. Investicija je velikega pomena tako za podjetje SIJ Acroni kot za samo lokalno skupnost. Na Občini Jesenice zato menimo, da to pretehta rušitev kamnitega oboka,« so pojasnili.

Jesenice – Največje podjetje v jeseniški občini SIJ Acroni ima na Slovenskem Javorniku dva obrata, in sicer sedež podjetja z jeklarno in obrat za predelavo debele pločevine (tako imenovani PDP). Med obema obratoma vsak dan vozijo tovornjaki s prikolicami, vlačilci, pa tudi osebna vozila. Pot vodi skozi obstoječe semaforizirano križišče na regionalni cesti R2, nato skozi podvoz pod železniško progo in po ozkih ulicah skozi Koroško Belo, nazadnje pa še po mostu čez potok Javornik. Domačini zato že dalj časa opozarjajo, da je cesta uničena in nevarna, kraj je preobremenjen s hrupom, prahom in tresljaji, zaradi težkih tovornjakov nastajajo poškodbe na hišah. Srečevanje vozil je oteženo, slabo pa je poskrbljeno tudi za varnost pešcev; ne nazadnje ob cesti poteka tudi šolska pot.

Občina Jesenice in SIJ Acroni sta se zato dogovorila za skupen projekt gradnje nove povezovalne ceste, ki se bo v celoti izognila naselju Koroška Bela. Cesta se bo približno sto metrov od obstoječega semaforiziranega križišča pri Acroniju v novem križišču usmerila desno čez obstoječe neurejeno parkirišče za osebna vozila, nato bo z novim železniškim podvozom prečkala železniško progo, zatem pa bo speljana po neurejenem parkirišču za osebna vozila in se pri mostu čez potok Javornik priključila na obstoječo traso.

V sklopu projekta bodo uredili križišče nove cestne povezave z državno cesto R2, podvoz pod železniško progo, zgradili bodo cesto od železniškega podvoza do obrata PDP ter uredili parkirišča in energetsko ter komunalno infrastrukturo.

Kot so pojasnili na Občini Jesenice, bo na ta način podjetju SIJ Acroni omogočen enostavnejši transport, investicija pa je pomembna tudi za lokalno skupnost.

»Ne le da bo nova povezovalna cesta razbremenila promet skozi Koroško Belo in zagotovila večjo prometno varnost krajanov, v prihodnje bo omogočila tudi obnovo dotrajanega vodovoda na trenutni trasi, ki zdaj ni mogoča,« so dodali.

Pri izvedbi investicije sodelujejo Občina Jesenice, država in podjetje SIJ Acroni, ki naj bi zagotovilo finančno donacijo za ureditev povezovalne ceste.

Cesto bodo začeli graditi že v drugi polovici marca, najprej bodo zgradili nov nadvoz nad železniško progo, saj mora biti ta zaključen še pred ponovno vzpostavitvijo železniškega prometa na relaciji Jesenice–Ljubljana. Zaključek investicije pa bo odvisen od financiranja priključka oziroma križišča na državno cesto R2 s strani države, so še povedali na Občini Jesenice.