Občina Kranjska Gora želi v Mojstrani in okolici urediti tudi več parkirišč in vzpostaviti javni prevoz v dolino Vrata. Posnetek je s promocijskega dneva umirjanja prometa in spodbujanja trajnostne mobilnosti v dolini Vrata, ki velja za eno najlepših alpskih dolin v Triglavskem narodnem parku. / Foto: Tina Dokl (arhiv Gorenjskega glasa)

Rešitve za cesto v Vrata

Pristojni ministrstvi sta se odzvali na pobudo Občine Kranjska Gora za ureditev ceste v projektu Umirjanje prometa v dolino Vrata. Koordinator in vodja projekta podžupan Bogdan Janša želi in pričakuje, da se ministrstvi uskladita tudi glede lastništva ceste, da bodo projekt lahko nadaljevali.

Mojstrana – Projekt Umirjanje prometa v dolino Vrata Občina Kranjska Gora kljub vsem težavam z epidemijo nadaljuje. Kranjskogorski podžupan Bogdan Janša je povedal, da je po vseh promocijskih dnevih, ozaveščanju obiskovalcev in zainteresirane javnosti o projektu v minulih dveh letih vzporedno ves čas potekalo tudi iskanje rešitev za največji problem doline Vrata, in sicer cesto, ki je državna. Kakršni koli posegi v cesto in obcestno telo, prav tako pa prometni režimi, delne zapore in nadzor prometa brez soglasij pristojnih državnih služb niso dovoljeni. Po razgovorih in iskanju rešitev je občinski svet Občine Kranjska Gora že na lanski avgustovski seji sprejel sklep za prenos oziroma prekategorizacijo ceste iz državne v občinsko, še pred tem pa tudi preplastitev ceste v celotni dolžini. »S sklepom smo seznanili pristojna ministrstva. Na ministrstvu za okolje in prostor v odgovoru podpirajo prizadevanja za uresničitev celotnega projekta, glede ceste pa predlagajo koncesijo, ki je v Sloveniji sicer v praksi še ni in bi bila lahko problematična. Na ministrstvu za infrastrukturo pa konkretno navajajo vse aktivnosti, ki so bile že opravljene; izdelan je bil izvedbeni načrt za prvo fazo asfaltiranja Mojstrana–Peričnik, za kar je že pridobljeno naravovarstveno soglasje. V planu za leto 2021 se pripravlja izvedbeni načrt za drugo fazo Peričnik–Vrata, s tem pa tudi pridobivanje naravovarstvenega soglasja za ta odsek. Hkrati ne vidijo problema v prekategorizaciji ceste in s tem uresničitvi in izvajanju projekta umirjanja prometa v praksi,« je pred kratkim pojasnil podžupan Janša z željo, da se ministrstvi čim prej uskladita glede lastništva ceste na način, ki sta ga predlagala občina in ministrstvo za infrastrukturo. Pričakujejo pa tudi še večjo vlogo in podporo projektu s strani JZ Triglavski narodni park, kjer cesta poteka. Kajti kot je še poudaril Janša, se vsi strinjajo s tem, da gre za naravovarstveni projekt s pozitivnimi vplivi tudi na prometno varnost in režim, kjer sama cesta ne bi smela biti ovira za nadaljevanje projekta.

S cesto v dolino Vrata je več problemov, kot je opozoril Bogdan Janša: »Ekološki je ta, da je cesta v večjem delu še vedno makadamska, kar v poletnem delu sezone povzroča močno prašenje in posledično tudi težave pri rednem vzdrževanju. Prometni je ta, da v konicah povečanega obiska doline obstoječe stanje vpliva na prometno varnost, saj v večjem delu trase ne omogoča varnega srečevanja nasproti vozečih vozil, hkrati pa gre za t. i. slepo črevo z zaključkom pri Aljaževem domu, kar pomeni, da vsa vozila vstopajo in izstopajo po isti cesti. Posledično vezano na ta problem je tudi to, da doline praktično ne obiskujejo več kolesarji, moteče pa je tudi za peš obiskovalce, ki morajo določen del poti opraviti po cesti.« Zato je preplastitev ceste z asfaltom v projektu prvi cilj, ki bo poleg vsega omogočal uvedbo javnega prevoza, po sistemu P+R. Končni cilj je, da dolgoročno in trajnostno zaščitijo dolino. Občina se zaveda, da lahko ena naslednjih poletnih sezon privede do nekontroliranega, povečanega obiska doline in posledično prometnega kolapsa, zato je za leto 2021 rezervirala nekaj proračunskih sredstev za začetek izvedbe projekta.