Novi kolesarski most na Rju v Kamnjah pri Bohinjski Bistrici

Novi kolesarski most že stoji

Arhitekti so si koncept mostu zamislili kot »hišo na vodi«, ki so jo povezali s kozolcem kot tipično arhitekturo Bohinja. Jeklena konstrukcija je prekrita z lesom, štirideset metrov dolg most je v celoti pokrit s streho. Celotna vrednost naložbe znaša nekaj manj kot pol milijona evrov, več kot polovico sredstev je občina pridobila iz Eko sklada.

Bohinj – Most za kolesarje in pešce, ki so ga v Kamnjah pri Bohinjski Bistrici začeli graditi v začetku jeseni, že stoji. Z lesom pokrita jeklena konstrukcija je osnovana kot nekakšna hiša na vodi in spominja na kozolec ter tako ponazarja tipično arhitekturno dediščino Bohinja. Most je dolg štirideset metrov in v celoti pokrit s streho. Ker je nivo terena na levem bregu skoraj tri metre višji kot na desnem, pa so morali na levem bregu zgraditi še mostovž za spust z mostu, tako da skupna dolžina konstrukcije znaša kar slabih 75 metrov.

Celoten projekt sicer vključuje še urejanje priključka na obstoječo bohinjsko kolesarsko pot, izgradnjo počivališča in označitev kolesarske povezave Kamnje–Bohinjska Bistrica, vrednost investicije pa je 460 tisoč evrov, pri čemer si je občina uspela zagotoviti nekaj več kot tristo tisoč evrov sredstev Eko sklada.

Župan Bohinja Jože Sodja je prepričan, da je most velika pridobitev za kolesarstvo, za sam kraj in tudi Bohinj v celoti. »Je na zelo lepem mestu, kjer se odpirajo vedute in kjer je prvi bližnji stik s Savo v Bohinju,« pravi župan. Verjame, da se bodo tudi same zasnove mostu s streho, glede katere prav tako niso bili vsi prepričani, da je primerna za ta kraj, na koncu vsi navadili in most vzeli za svojega.

V Bohinju sicer nameravajo v prihodnjih letih skleniti krožno kolesarsko povezavo, ki je za zdaj kot Kolesarska pot Bohinj urejena od Bohinjske Bistrice prek Ribčevega Laza in Srednje vasi do vrha Senožet. »Trenutno iščemo ustrezne projektne rešitve za povezavo iz Senožet do obstoječe povezave med Brodom in Bohinjsko Bistrico,« so pojasnili na občini, kjer ob tem seveda intenzivno sodelujejo pri načrtovanju in gradnji kolesarske povezave med Bledom in Bohinjem, hkrati pa imajo skupaj z Direkcijo RS za investicije pripravljene tudi dokumente za izvedbo kolesarske povezave od obstoječega Levovega mostu v Stari Fužini do Ribčevega Laza.