Sredi Hrušice je veliko gradbišče, poteka prenova železniškega predora Karavanke. / Foto: Janko Rabič

Oba tira že odstranili

V sklopu prenove železniškega predora Karavanke je Strabag že odstranil železniška tira; po novem bo proga samo enotirna. Dela bodo potekala do septembra prihodnje leto.

Hrušica – Na območju krajevne skupnosti Hrušica se je avgusta začela varnostno-tehnična nadgradnja železniškega predora Karavanke. Izvajalec je avstrijski Strabag, naročnik pa Direkcija RS za infrastrukturo. Strabag dela izvaja tudi na avstrijski strani predora.

Kot so pojasnili na direkciji, dela na naši strani potekajo v skladu z načrti. Tako je izvajalec najprej uredil dostop do platoja na južnem portalu, odstranil lope in vrtičke, ki so jih imeli krajani, površine so očistili in uredili komunalne priključke za potrebe gradbišča. Postavili so tudi začasno čistilno napravo, ki prečisti vso vodo, ki prihaja iz predora. Zapora proge je bila najprej delna, samo prek dneva, od začetka oktobra pa je železniška proga v celoti zaprta. Tako so že odstranili oba železniška tira in vse spremljajoče vode na odseku proti Jesenicam. Ta čas potekajo dela v samem predoru, najprej so očistili stene predora, zdaj pa rezkajo kamniti obod in urejajo nove armirane ojačitve. Začela so se tudi dela na objektih na južnem platoju, kjer bodo uredili bazena požarnih in odpadnih vod ter postavili tehnično zgradbo.

Ob odprti progi med predorom in jeseniško železniško postajo je postavljenih tudi sedem objektov, ki jih bodo sanirali. Obnovitvenim in gradbenim delom bodo prihodnje leto sledila še elektroenergetska in signalnovarnostna ter telekomunikacijska dela.

Odsek proge med Jesenicami in avstrijsko Podrožco bo po novem enotiren, hitrost vlakov bo lahko večja, varnost pa bo izboljšana. Investicija bo končana predvidoma septembra prihodnje leto, ocenjena je na 79,3 milijona evrov, od tega bo kohezijski sklad prispeval 49,2 milijona evrov.