»Izjemno ugodno« je lahko neugodno

Zveza potrošnikov Slovenije opozarja potrošnike na netransparentno oglaševanje cen posojil.

Kranj – »Akcijska posojila brez stroškov odobritve« ali »posojila z izredno ugodno obrestno mero« niso vedno najbolj ugodna posojila, ugotavljajo v zvezi potrošnikov, kjer opažajo, da nekateri ponudniki pri oglaševanju posojil ne razkrijejo bistvenih informacij o resnični ceni posojila. Takšna praksa lahko potrošnike privede do napačnih odločitev, še posebej tiste, ki imajo manj izkušenj s finančnimi storitvami. Problematičen je lahko tudi način privabljanja potrošnikov, oglasno sporočilo »vaše posojilo na voljo v petih minutah« namreč jih lahko spodbudi k nepremišljeni ali hitri odločitvi k (dražjemu) zadolževanju.

V Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) ob tem opozarjajo na zakon o potrošniških kreditih, ki natančno določa, katere podatke mora posojilodajalec navesti, kadar vsebina oglasa vsebuje obrestno mero ali druge podatke glede stroškov kredita. Navesti mora, ali gre za fiksno, spremenljivo ali kombinirano obrestno mero, skupni znesek kredita, efektivno obrestno mero, obdobje trajanja kreditne pogodbe in še nekatere druge podatke. Če gre, na primer, za posojilo s spremenljivo obrestno mero, mora oglas vključevati tudi opozorilo, da se v primeru zvišanja obrestne mere lahko občutno poveča skupni znesek. Pri oglaševanju posojil za nakup nepremičnine veljajo še posebna pravila.

»Ne zagrabite ponudbe iz prvega oglasa, primerjajte posojila različnih ponudnikov, pri tem si lahko pomagate z brezplačnimi kalkulatorji in primerjalniki, ki so na voljo na spletni strani www.zps.si,« svetujejo v ZPS in poudarjajo, da je pri primerjavi posojil najpomembnejša informacija o efektivni obrestni meri, ki poleg obrestne mere vključuje še vse druge stroške, povezane s posojilom.