Šolsko ulico so pet sobot zapored odprli različnemu družabnemu dogajanju. / Foto: Primož Pičulin

Šolska ulica za otroke, pešce in kolesarje ter za druženje

Pet sobot, zadnji teden pa tudi ob jutrih, ko otroci hodijo v šolo, so Šolsko ulico zaprli za motorni promet in jo prepustili pešcem, kolesarjem in različnemu družabnemu dogajanju.

Škofja Loka – Minuli teden pa so ob dnevu brez avtomobila povabili k razpravi o tem, kakšno Šolsko ulico si ljudje želijo v prihodnje. Potekala je v ožjem krogu, saj so morali zaradi razmer odpovedati sicer množičen dogodek, ki so ga na ulici prvotno načrtovali. Županu Tinetu Radinji in njegovim sodelavcem ter predstavnikoma Inštituta za politike prostora iz Ljubljane, ki koordinira ta projekt, so se pridružili iz bližnje šole, ki je v največji meri občutila spremenjen prometni sistem. Od občanov se jim je pridružil samo lastnik poslovnega prostora v Šolski ulici, ki pa v zaprtju Šolske ulice za motorni promet ne vidi prednosti, češ da je bil tako njemu kot strankam otežen dostop.

V Osnovni šoli Škofja Loka mesto so bili zadovoljni, da je bila Šolska ulica v jutranji konici zaprta za tranzitni promet. Starši, ki sicer otroke prepeljejo prav do šolskih vrat, so jih tako puščali na dveh točkah, imenovanih Poljubi in odpelji, da so vsaj nekaj deset metrov do šole lahko premerili peš. Tudi sicer se jim v šoli zdi smiselno, da bi otroci, ki so od šole oddaljeni nekaj sto metrov, prihajali peš, ne le zaradi gibanja, temveč tudi zaradi prednosti druženja z vrstniki na poti v šolo. Da bi omejitev prometa dosegli zgolj s priporočili staršem, se jim ne zdi verjetno, vsaj v začetni fazi uveljavljanja prometnih sprememb morajo obstajati omejitve, so si bili soglasni sogovorniki pod štirimi macesni ob Šolski ulici, ki je letošnjega septembra ob sobotah postala nov škofjeloški prireditveni prostor. Kako so se obnesle tako sobote kot zapora prometa ob jutranjih konicah, so organizatorji sproti poizvedovali med mimoidočimi, še več bodo izvedeli iz anket, ki so jih izpolnjevali prebivalci Šolske ulice, ostali občani in obiskovalci sobotnih dogodkov ter starši šolskih otrok. Šolska ulica, ki povezuje dve mestni središči, staro mestno jedro in novo nastajajoče v nekdanji vojašnici, je preveč obremenjena s tranzitnim prometom, ugotavljajo v Škofji Loki. Povezana je z zelo prometno Kidričevo cesto in bližnjo avtobusno postajo. Pilotni projekt, ki ga je izvajal Inštitut za politike prostora, je bil preizkus, kako v prihodnje urediti prometni režim, da bo Šolska ulica varnejša za pešce in kolesarje, hkrati pa ne bi oviral prebivalcev ulice in tistih, ki imajo ob njej poslovne prostore. Naj bo ulica enosmerna, naj motorni promet po njej omejujejo zgolj z ozaveščanjem, opozorili, prometno signalizacijo, nadzorom rediteljev ali s fizičnimi zaporami; če s slednjimi, katere dni ob ob katerih urah? Ali bi bila rešitev lahko podobna kot na Spodnjem trgu, kjer so promet upočasnili s postavitvijo urbane opreme? Izkušnje Odprte ulice bodo lahko dobra podlaga za odločanje o prihodnjih ukrepih, je ocenil župan Tine Radinja.