Prenova železniškega predora Karavanke se je začela, gradbišče je v celoti ograjeno, ne nazadnje so v neposredni bližini tudi otroški vrtec, otroško igrišče in balinišče.

Železniški predor obnavljajo avstrijski delavci

Poleg gradnje druge cevi avtocestnega predora Karavanke so na Hrušici dobili še drugo veliko gradbišče, začela se je namreč obnova železniškega predora Karavanke. Izvajalec del je Strabag.

Na Hrušici imajo zdaj dve kontejnerski naselji; v enem bivajo turški delavci, ki gradijo drugo cev avtocestnega predora, v drugem pa delavci avstrijskega Strabaga, ki obnavljajo železniški predor.

Hrušica – Na Hrušici je potekala predstavitev projekta varnostno-tehnične nadgradnje železniškega predora Karavanke, ki se je začela prejšnji mesec. Ker gre za obsežen projekt, gradbena dela pa že vplivajo tudi na vsakdan krajanov, so na željo Krajevne skupnosti Hrušica odgovorni predstavili potek del. Kot je dejal predsednik Krajevne skupnosti (KS) Hrušica Janez Marinčič, se krajani obračajo na krajevno skupnost s številnimi vprašanji glede projekta, nekateri pa so tudi nezadovoljni zaradi pomanjkanja informacij. Ne nazadnje je sredi kraja zdaj veliko gradbišče, izvajalec del Strabag pa je v bližini postavil tudi zabojnike, v katerih bivajo delavci.

Kot je krajanom povedal Aljoša Andlovec iz družbe DRI, je izvajalec del tako na avstrijski kot na slovenski strani Strabag. Projekt obnove bo trajal leto dni, pri čemer upajo, da bodo krajanom povzročili čim manj nevšečnosti.

Odgovorni vodja del za slovensko stran predora pri Strabagu Enver Šiljić je podrobneje predstavil sama obnovitvena dela, v sklopu katerih bodo predor v celoti prenovili, uredili novo oblogo iz brizganega betona, zamenjali spodnji ustroj, uredili intervencijske hodnike, namestili nove signalno-varnostne naprave, sodobne telekomunikacijske sisteme in sisteme požarne varnosti in učinkovitega reševanja v primeru nesreč.

Poleg tega bodo odstranili en tir, tako da bo proga le še enotirna. Na odseku od predora do železniške postaje Jesenice bodo obnovili tudi poltretji kilometer odprte proge ter objekte ob progi, kot so propusti, prečkanja ceste in mostički. Na samem platoju ob predoru bodo zgradili nove tehnične prostore z bazenoma za gašenje v primeru požara in za odpadne vode ter čistilno napravo. Restavrirali bodo tudi portal predora.

Ta čas je proga zaprta le prek dneva, od 5. oktobra pa do 10. julija prihodnje leto pa bo ta odsek v celoti zaprt, ves železniški promet pa preusmerjen preko Šentilja.

Na gradbišču sta postavljena tudi agregat in ventilator, namenjen zračenju v predoru, ki povzročata hrup, so opozorili krajani, prav tako jih skrbi prašenje, ki ga bodo po pričakovanjih povzročali tovornjaki.

Ob tem je predsednik KS Hrušica Janez Marinčič opozoril, da v krajevni skupnosti potekata dva velika projekta, gradnja druge cevi predora Karavanke in obnova železniškega predora. Vprašal se je, kaj bodo od tega imeli krajani Hrušice, potreb v krajevni skupnosti je namreč veliko in odgovorni bi morali razmisliti tudi o tem.