Nadzor avtobusov policisti izvajajo predvsem blizu avtobusnih postajališč in na relacijah, kjer avtobusi pogosto vozijo. / Foto: Gorazd Kavčič

Ta teden nadzirajo poklicne voznike

Ta teden poteka nacionalna preventivna akcija za večjo varnost voznikov tovornih vozil in avtobusov, usklajena s policijami iz drugih evropskih držav.

Kranj – V okviru nacionalne preventivne akcije bodo policisti do nedelje ob rednem delu izvajali nadzor nad tovornimi vozili in avtobusi, potekal pa bo tudi vsaj en poostren nadzor, so napovedali v Agenciji za varnost prometa (AVP), ki je akcijo pripravila skupaj s policijo. Nadzor bo usmerjen zlasti v preprečevanje in opozarjanje na najpogostejše kršitve glede tehnične brezhibnosti vozil, nepravilne pripetosti tovora, prekoračitve hitrosti ter neupoštevanja obveznih počitkov in odmorov.

Letos je bilo pri voznikih tovornih vozil ugotovljenih 18.432 kršitev prometnih predpisov (lani 20.200), pri voznikih avtobusov pa so policisti zaznali 284 kršitev (lani 588). Najpogostejše kršitve so bile povezane s prekoračitvijo hitrosti, uporabo mobilnega telefona, neuporabo varnostnega pasu, nepravilnosti na tovoru in nepravilnosti pri prehitevanju.

V prvih šestih mesecih letos se je na slovenskih cestah pripetilo 929 prometnih nesreč z udeležbo tovornih vozil, kar je v primerjavi z lanskim primerjalnim obdobjem, ko so zabeležili 1244 prometnih nesreč, za četrtino manj. Vozniki tovornih vozil so bili povzročitelji v 598 primerih prometnih nesreč (lani 813), v njih so tako kot lani življenje izgubile štiri osebe, za tretjino manj pa je bilo hudo telesno poškodovanih (letos 10, lani 15). Za petino manj je bilo lažje poškodovanih (letos 141, lani 181). Med vozniki tovornih vozil sta bili dve smrtni žrtvi, trije so bili hudo telesno poškodovani, 51 pa lažje.

Vozniki avtobusov pa so bili letos udeleženi v 84 nesrečah, kar je skoraj polovico manj kot lani (166), od tega so jih povzročili 24 oziroma dve tretjini manj kot lani (70). Te nesreče niso terjale nobene smrtne žrtve, prav tako ne hudih poškodb, ena oseba pa se je lažje poškodovala.

AVP poudarja, da je pri tovornih vozilih in avtobusih še posebej pomembna ustrezna varnostna razdalja, saj je zavorna pot pri njih še daljša. Pomemben dejavnik je tudi utrujenost voznika, ki je po podatkih Evropske komisije iz leta 2018 med vzroki vsake pete nesreče z udeležbo tovornih vozil.