V ponedeljek zjutraj so zgornjegorenjski župani na železniški postaji Bled kolesa naložili na vlak, s katerim so se odpravili na skupni obisk Posočja.

Z vlakom in kolesi v Brda

Župani sedmih občin Zgornje Gorenjske so se v ponedeljek s kolesi in vlakom odpravili na delovni obisk v Brda. Gre za promocijo trajnostne mobilnosti, kolesarjenja in bohinjske železniške proge.

Na izjemno pomembnost proge, ki je bila nekdaj vez Srednje Evrope s Trstom oziroma morjem, je opozoril tudi Klemen Langus in poudaril, da si zdaj vse občine ob progi prizadevajo, da bi progo oživili in povezali z Avstrijo in Italijo.

Bled – Sedem županov zgornjegorenjskih občin – Janez Fajfar, Ciril Globočnik, Leopold Pogačar, Blaž Račič, Janez Hrovat, Peter Torkar in Jože Sodja – je v ponedeljek zjutraj na železniški postaji na Bledu na vlak naložilo kolesa in se odpravilo na delovni obisk v Brda. Pridružila sta se jim koordinator skupnosti Julijske Alpe Klemen Langus in direktor Razvojne agencije Zgornje Gorenjske Mark Toplak.

Župane je na vstopni postaji Bled – Jezero gostil blejski župan Janez Fajfar, ki je opozoril na pomembnost Bohinjske proge tako za trajnostno mobilnost kot za turizem. »Nerazumljivo je, da so postaje ob progi tako zanemarjene. Blejska železniška postaja predstavlja izjemno točko, prvi stik z Bledom, pa žal propada, letos na postaji celo ni živega človeka,« je dejal. Prav tako prihodnost v progi vidi jeseniški župan Blaž Račič, predvsem zaradi bližine Vintgarja, ki je tudi ena od postaj na progi.

Na izjemno pomembnost proge, ki je bila nekdaj vez Srednje Evrope s Trstom oziroma morjem, je opozoril tudi Klemen Langus in poudaril, da si zdaj vse občine ob progi prizadevajo, da bi progo oživili in povezali z Avstrijo in Italijo. »Takšne železniške povezave so prihodnost, vedno več ljudi po Evropi potuje z vlakom,« je dejal in obžaloval, da Slovenija na tem področju »caplja za ostalimi«.

Bohinjski župan Jože Sodja je na področju trajnostne mobilnosti posebej omenil kolesarsko povezavo Bled–Bohinj, ki bo, tako je prepričan, prav tako slikovita kot Bohinjska proga. »Tunelov sicer ne bo, bodo pa viadukti,« je napovedal.

Te povezave ne potrebujeta samo občini Bled in Bohinj, pač pa tudi Radovljica in preostala Gorenjska, se je strinjal radovljiški župan Ciril Globočnik, ki je poudaril načrte za gradnjo kolesarskih povezav na relaciji od krožišča z Avsenikovim spomenikom pri izvozu z gorenjske avtoceste do Bleda in Bohinja ter od krožišča tudi proti Kranjski Gori v eno smer ter Ljubljani v drugo.

Žirovniški župan Leopold Pogačar je ob tem omenil urejen rekreacijski park Završnica, ki predstavlja izhodišče za številne pohodne in kolesarske ture. Župani so se v Posočju in Brdih seznanili s kolesarskimi povezavami in dobrimi praksami na področju trajnostne mobilnosti na drugi strani bohinjskega predora, skupni obisk pa izkoristili tudi za promocijo trajnostne mobilnosti, kolesarjenja in bohinjske železniške proge.