Dve tretjini avtorjev Likovnega društva Kranj, ki na skupinski razstavi predstavljajo dela iz obdobja pandemije / Foto: Igor Kavčič

Svoboda in distanca

V Galeriji dr. Ceneta Avguština na kranjski območni enoti Zavoda za varstvo kulturne dediščine je na ogled razstava del članov Likovnega društva Kranj z naslovom Svoboda gibanja in distanca.

Kranj – V juniju so zopet oživeli muzeji in galerije. Muzealci so na ogled postavili že pripravljene aktualne muzejske razstave, ki so v času ukrepov ob pandemiji čakale na odprtje za javnost, svoja dela pa so v razstavišča ponovno postavili tudi likovni ustvarjalci. Večina običajno deluje v okolju svojih ateljejev in njihov ustvarjalni zagon zato tudi v zadnjih mesecih ni pojenjal.

A vendarle, kot je ob razstavi izbranih del članov Likovnega društva Kranj povedala predsednica umetniškega sveta Martina Marenčič, so bila njihova umetniška snovanja tokrat drugačna: »Situacija, v kateri se je znašel svet, je tudi nas za nekaj mesecev pahnila v nenavaden način življenja, drugačen, kot smo bili vajeni. Posledice pandemije še niso v celoti znane, a že samo dnevi samevanja v karanteni so marsikomu pustili grenak priokus, marsikoga pa so prebudili in mu odprli nov pogled na življenje.« Dela na razstavi v galeriji na kranjski območni enoti ZVKD z naslovom Svoboda gibanja in distance so zgodbe umetnikov, ki pričajo o njihovem pogledu na preživeto izkušnjo. Galerijski prostor so tako obogatili Boge Dimovski, Irena Jeras Dimovska, Andreja Eržen, Iren Gayatri Horvat, Lojze Kalinšek, Biserka Komac, Karol Kuhar, Martina Marenčič, Miha Perčič, Janez Ravnik, Meta Šolar in Maruša Štibelj.

Če je Boge Dimovski s slike tokrat vstopil v prostor in pripravil postavitev iz kosov lesa, je Irena Jeras Dimovska v svojo značilno likovno govorico umestila motiv zaščitne maske. Pogled na univerzalno notranjost je naslov dela Mete Šolar, ki je v star tridelni okenski okvir umestila poslikane maske. Miha Perčič je v delu Pre – rokovanja predstavil preplet izrezanih obrisov dlani v grafični maniri tako v stekleni krogli kot tudi na steni v okvirju. Janez Ravnik je za razstavo prispeval deli manjšega formata v tehniki tuš in akril, v ospredje pa je postavil podobo portreta, človekova figura v izgubljenem času pa je vstopila tudi v sliki Biserke Komac. Delo velikega formata iz tekstila in v mešani tehniki predstavlja Irena Gayatri Horvat, Lojze Kalinšek pa je aktualen v ekspresivni sliki na starih prtih z naslovom Osmrtnica demokracije. Karol Kuhar svojima stenskima slikama z naslovom Kapsula dodaja tretjo dimenzijo in nekako prehaja v prostor.

Andreja Eržen je tudi tokrat pripovedovalka. V štirih slikah manjšega formata v realističnih podobah svari s črnimi oblaki, ki se zgrinjajo nad naravo. Sporoča nam: Odpihni naprej. Z nekaj kolaži iz njenega zadnjega ustvarjalnega obdobja, ki ga v marsičem določa tudi nezavidljiv položaj samostojnih delavcev v kulturi, se predstavlja Maruša Štibelj. Naslova Petek v krogu svobode in Utapljajoča se kultura dodatno pojasnjujeta motiv. In ne nazadnje na tleh zasledimo vojsko sedemdesetih malih kipcev, ki jih kot množico brezimnih predstavlja Martina Marenčič. Pravzaprav imajo ime: Polje skulptur, ki prakticirajo socialno distanco je instalacija v nastajanju (poklon Gormleyju). Razstava je na ogled do konca meseca.