Minister Jernej Vrtovec (na sredini) se je na Bledu sestal z blejskim županom Janezom Fajfarjem (desno) in bohinjskim županom Jožetom Sodjo. / Foto: Tina Dokl

Na potezi so občinski svetniki

Blejska južna obvoznica je bila osrednja tema sredinega delovnega obiska ministra za infrastrukturo Jerneja Vrtovca v občini Bled. Po njegovih besedah bi se gradnja razbremenilne ceste lahko začela v začetku prihodnjega leta, a le če bodo blejski občinski svetniki na seji 15. julija potrdili načrtovano traso.

Bled – »Vemo, kaj obstoječa cesta skozi Bled ob turističnem navalu pomeni za lokalno prebivalstvo in turizem. Zato obvoznico res potrebujemo in danes smo naredili nov korak k temu, da bi jo čim prej dobili,« je po sestanku z blejskim in bohinjskim županom Janezom Fajfarjem in Jožetom Sodjo poudaril minister Jernej Vrtovec, ki je v sredo občino Bled obiskal skupaj s predstavniki republiške direkcije za infrastrukturo. Po njegovih besedah bi se gradnja južne razbremenilne ceste na Bledu lahko začela v začetku prihodnjega leta, a le če bodo blejski občinski svetniki na seji 15. julija, na kateri jim bodo predstavili zadnje preveritve poteka zadnjega dela trase, potrdili načrtovano traso.

Bled po ministrovih besedah vsekakor potrebuje primerno infrastrukturo za turizem in normalno življenje lokalnega prebivalstva. »Če bodo vsi pogoji izpolnjeni, kar pa ni odvisno le od države, še zlasti ne od ministrstva za infrastrukturo, temveč od lokalne skupnosti, potem bi lahko postopki za začetek gradnje stekli v začetku prihodnjega leta.« Kot je poudaril, ima direkcija zagotovljena sredstva za gradnjo, zato bo vse odvisno od blejskih občinskih svetnikov, če bodo potrdili obstoječo traso obvoznice, obenem pa ne bi smelo priti do večjih zapletov pri pridobivanju zemljišč. »Blejci so že predolgo čakali na to obvoznico in od obljub se ne živi.

Če želimo razcvet turizma, potem obvoznico nujno potrebujemo.« Zato pričakuje dogovor lokalne skupnosti in prebivalcev. Vse bo znano 15. julija, ko bodo občinskim svetnikom predstavili preveritve morebitne spremembe zadnjega dela trase obvoznice, ki so jih pripravili na zahtevo Civilne iniciative Mlino. Na podlagi tega naj bi sprejeli dokončno odločitev glede trase. »Jasno nam je bilo povedano, da se v primeru, da gremo po načrtovani trasi, gradnja lahko začne prihodnje leto, v primeru, da spremenimo tudi zgolj del trase, pa to pomeni spet sedem do deset let čakanja,« je pojasnil blejski župan Janez Fajfar. Kot glavno težavo je poudaril, da gre sedanja trasa delno skozi naselje. »A druga varianta trase ima veliko težav, ki se tičejo okolja.« V primeru, da bi potrdili obstoječo traso, so vsi dokumenti bolj ali manj že pripravljeni in bi gradnja lahko hitro stekla, je še poudaril župan.

Tomaž Willenpart z Direkcije RS za infrastrukturo je razložil, da so bile lastnikom na trasi že vročene cenitve in pogodbe za odkup zemljišč, ker je od tega minilo že nekaj časa, pa bo treba postopke ponoviti. V primeru, da bi prišlo do razlastitev, če se lastniki ne bi strinjali z odkupi, pa bi to gradnjo spet lahko zavleklo. »Glede na dosedanje izkušnje ti postopki lahko trajajo od dve do tri leta,« je pojasnil Willenpart. Gradnja obvoznice je sicer načrtovana fazno. »Najprej se bo gradilo krožišče na Betinskem klancu, sledi galerija do predora, nato pa sam predor in kot zadnja faza še navezava do Pristave.« Blejska obvoznica je pomembna tudi za prebivalce Bohinja, je ob tem poudaril bohinjski župan Jože Sodja. »Žogica pa je zdaj na strani blejskih občinskih svetnikov, tako da bo 15. julij ključni datum.« Pozitivno pa gleda tudi na projekt skupne kolesarske poti od Bleda do Bohinja, o kateri so prav tako govorili na sestanku. »Nas pa že preganja čas za porabo sredstev za razvoj regij, ki so bila dodeljena temu projektu,« je še opozoril Sodja.