Domačih gostov ne vzpodbujajo za počitnikovanje doma le s turističnimi boni, ampak jih k temu uspešno nagovarja tudi komunikacijska kampanja Zdaj je čas. Moja Slovenija. / Foto: Tina Dokl

Boni so spodbuda, ne subvencija

Poleg turističnih bonov bo država turizmu pomagala tudi s finančnimi ukrepi za ohranjanje likvidnosti podjetij in delovnih mest pa tudi z novo znamko Green&Safe in kampanjo Zdaj je čas. Moja Slovenija.

Ker je v zvezi z rabo turističnih bonov pričakovati veliko vprašanj, so na Finančni upravi vzpostavili tudi klicni center, ki bo na telefonski številki 08 200 1005 deloval od 15. junija.

Za odločitev vlade, da bo mogoče turistične bone koristiti v več delih pri različnih ponudnikih, gre po besedah ministra Zdravka Počivalška največ zaslug pripisati vztrajnosti kranjske poslanke Mateje Udovč, ki da je predvsem z mislijo na preživetje planinskih koč takšno rešitev »skoraj izsilila«.

Ljubljana – »To ni subvencija za to, da preživiš krizno obdobje čakajoč na boljše čase. To je spodbuda, da v krizi delaš, četudi na manjših obratih,« je minister za gospodarstvo, tehnologijo in razvoj Zdravko Počivalšek poudaril na torkovi predstavitvi najpomembnejših ukrepov za ponovni zagon slovenskega turizma po njegovi popolni zaustavitvi zaradi epidemije covida-19, med katerimi odmevajo predvsem turistični boni. Pomoč turizmu, od katerega je neposredno odvisnih skoraj šestdeset tisoč delovnih mest, sicer dopolnjujejo tudi kreditiranje malih in srednje velikih turističnih podjetij za zagotavljanje likvidnosti preko Ribniškega sklada in Slovenskega podjetniškega sklada (skupaj okoli 51 milijonov evrov) ter drugi finančni ukrepi.

Turistične bone bodo prejeli vsi prebivalci s stalnim prebivališčem v Sloveniji na dan 13. marec; okoli 1,7 milijona polnoletnih prebivalcev bo prejelo po dvesto evrov, 350 tisoč mladoletnih upravičencev pa po petdeset evrov. Počivalšek računa, da se bo zaradi te spodbude v slovenskem turizmu do konca leta obrnilo skoraj pol milijarde evrov. Poleg 345 milijonov evrov, ki jih namenja država, naj bi preostali znesek zagotovil multiplikativni učinek prek lastne potrošnje gostov za hrano, rekreacijo, kulturo ... Od tu tudi odločitev vlade, da bo turistične bone mogoče uporabiti le za plačilo prenočitev oziroma prenočitev z zajtrkom v nastanitvenih objektih v Sloveniji, je razložil.

Novost je, da bomo bone med 19. junijem in 31. decembrom lahko unovčili v več delih, sicer pa bodo prenosljivi med sorodniki v ravni vrsti do drugega kolena, torej od starih staršev prek otrok do vnukov, prav tako med zakonci oziroma zunajzakonskimi partnerji ter med otroki in njihovimi zakonitimi zastopniki. »Od bona se ne plača dohodnina, prav tako se bon ne upošteva za ugotavljanje materialnega položaja osebe,« je pojasnil gospodarski minister.

Upravičenci bodo bone prejeli v obliki dobroimetja v sistemu eDavki, je razložil namestnik generalnega direktorja Finančne uprave RS (Furs) Peter Grum. Unovčevanje bona bo precej enostavno – z osebno izkaznico ali potnim listom na lokaciji izbranega turističnega objekta v Sloveniji. Gostje bodo receptorju turističnega objekta unovčitev bona napovedali in nato sledili njegovim navodilom. V primerih prenosa bona med sorodniki in unovčevanja bona po tretji osebi (npr. dopustovanje otroka s stricem ali teto, sosedi, športnimi klubi itd.) bo treba imeti s seboj vnaprej podpisane izjave. Obrazci so dosegljivi na spletni strani www.fu.gov.si/turisticniboni/. Ponudnik nastanitve bo bon unovčil najpozneje v tridesetih dneh prek sistemov eDavki in eTurizem. Nadzor nad ponudniki in upravičenci bosta izvajala Furs in tržni inšpektorat. Za kršitev pravni osebi grozi do štirideset tisoč evrov kazni, fizičnim osebam pa globa do šeststo evrov.

Direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak je poudarila, da je turizem v transformaciji na poti do nove normalnosti, ki je tudi priložnost za dodatno krepitev pozicije Slovenije kot varne, trajnostne in odgovorne destinacije, kar že oglašujejo z znakom Green&Save. Pripravili so tudi priročnik v podporo turističnim podjetjem in destinacijam pri uvajanju varnostnih standardov, trajnostnega ravnanja in predstavljanju Slovenije kot trajnostne in varne destinacije ter v pomoč turistom pri zagotavljanju njihove varnosti in razumevanju prednosti, ki jih nudi Slovenija. »Vesela sem, da je Slovenija kot ena prvih držav na svetu pridobila tudi možnost uporabe znaka Safe Travels (varna potovanja) Svetovnega potovalnega in turističnega sveta,« je dejala. Predstavila je tudi rezultate vseslovenske komunikacijske kampanje Zdaj je čas. Moja Slovenija za vzpodbujanje domačih gostov k počitnikovanju doma, ki po besedah Pakove dosega odlične odzive strokovne in splošne javnosti.