Glavna cesta med Šenčurjem in Kranjem sodi med najbolj obremenjene cestne odseke v državi. / Foto: Tina Dokl

Bo Kranj le dobil severni priključek

V Kranju se veselijo preobrata pri svojih prizadevanjih za izgradnjo avtocestnega priključka Kranj sever, s katerim želijo razbremeniti zelo prometen odsek glavne ceste Šenčur–Kranj.

Kranj – Na ministrstvu za infrastrukturo so še pred pol leta zavrnili pobudo Mes­tne občine Kranj za izgrad­njo novega avtocestnega priključka Kranj sever, pod novim ministrom Jernejem Vrtovcem pa so vendarle nekoliko spremenili stališče. »Minister za infrastrukturo je podpisal soglasje Darsu, da začne postopek pridobivanja projektne dokumentacije za nov izvoz Kranj sever na cesto od krožišča pri Mercatorju do Britofa,« je pred dnevi sporočil kranjski župan Matjaž Rakovec. »To bo res velika pridobitev za enega od treh najbolj obremenjenih odsekov v državi, to je odsek avtocestni priključek Kranj vzhod–krožišče Primskovo. Ocena je, da bi se promet na tej cesti z novim izhodom z avtoceste zmanjšal za trideset odstotkov,« je dodal.

Na ministrstvu za infrastrukturo so pojasnili, da je minister Darsu izdal soglasje za izvedbo storitev prostorskega načrtovanja za priključek Kranj sever v okviru Letne izvedbene pogodbe za leto 2020. A to ni soglasje za začetek gradnje, temveč za začetne aktivnosti priprave strokovnih podlag za vložitev pobude za začetek prostorskega načrtovanja, so ob tem poudarili. »Strokovne podlage, ki vključujejo tudi prometno študijo, bodo pokazale, ali je izgradnja priključka optimalen ukrep za pretočnost prometa in prometno varnost. V tem primeru bo pripravljena pobuda za začetek prostorskega načrtovanja priključka in predložena Ministrstvu za okolje in prostor,« so razložili.

Na Darsu so povedali, da so soglasje ministra prejeli 3. junija, na njegovi podlagi pa bodo pristopili k nadaljnjim aktivnostim za pridobitev strokovnih podlag za izdelavo pobude za državno prostorsko načrtovanje. Kot so pojasnili, se avtocestni priključek, ki je prostorska ureditev državnega pomena, v prostor umesti z državnim prostorskim načrtom (DPN), njegova priprava pa se začne z že omenjeno pobudo za državno prostorsko načrtovanje. »Sprejet DPN predstavlja osnovo za pridobitev nepremičnin, za izdelavo dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja in za pridobitev gradbenega dovoljenja. Terminski plan priprave in sprejetja DPN pripravlja Ministrstvo za okolje in prostor, ki je pripravljavec DPN. DARS v postopku priprave DPN zagotavlja vse potrebne strokovne podlage za pripravo sprejema DPN,« so še razložili.

Mestna občina Kranj sicer predlaga umestitev novega avtocestnega priključka na območju zunajnivojskega križanja gorenjske avtoceste z regionalno cesto Preddvor–Primskovo. Po njeni oceni bi bil avtocestni priključek Kranj sever najugodnejša, najučinkovitejša in najhitrejša rešitev za prometno razbremenitev Kranja, ki bi stala od tri do tri in pol milijona evrov, medtem ko bi bile vse druge predlagane rešitve desetkrat dražje.

Poročali smo že, da sta Dars in ministrstvo za infrastrukturo omenjeno pobudo kranjske občine lani zavrnila zaradi premajhne razdalje med predvidenim priključkom Kranj sever in obstoječim priključkom Kranj vzhod, kar bi negativno vplivalo na varnost prometa. Ministrstvo je tedaj zagovarjalo predlog direkcije za infrastrukturo, ki bi prometno problematiko na vzhodu Kranja reševala z rekonstrukcijo glavne ceste med Kranjem in Šenčurjem ter izgradnjo severne kranjske obvoznice.