Pravilno nastavljena čelada in očala: 1. čelada naj ščiti predvsem čelo, 2. trakovi naj bodo enakomerno nastavljeni, 3. očala naj bodo na zunanjem delu trakov za zapenjanje čelade

Za varnost kolesarjev gre, 3. del

V zadnjem prispevku na temo varnosti bi rad spomnil še na tri stvari, ki sicer niso zakonsko določene, a močno vplivajo na varnost kolesarjev.

Čelada

Za otroke do 18. leta starosti, ki vozijo kolo, je zaščitna kolesarska čelada obvezna. Za preostale kolesarje sicer ni obvezna, a jo toplo priporočam, saj vsak trk ali padec s kolesom lahko povzroči poškodbo glave, ki pušča trajne posledice. Čelada lahko ublaži posledice poškodbe glave za od štirideset do sedemdeset odstotkov. Pri izbiri čelade je treba paziti, da je primerne velikosti. S priloženimi blazinicami ali posebnim sistemom za uravnavanje si jo prilagodimo tako, da trdno stoji na glavi in je obenem udobna. Tudi trakovi za zapenjanje morajo biti nastavljeni tako, da čelado tudi ob morebitnem udarcu obdržijo na glavi in obenem preprečujejo njeno gibanje po glavi. Da bo čelada lahko preprečila udarec, mora ležati na glavi tako, da je njen prvi rob približno dva centimetra nad obrvmi, med vožnjo mora biti vselej zapeta s trakovi za zapenjanje, ki se morajo prilegati bradi. Če nosimo očala, morajo biti na zunanjem delu trakov za zapenjaje čelade. Tako bodo kolesarju ob padcu očala padla z glave. Če namreč ob trku ostanejo trdno pripeta s trakovi, nas očala lahko še dodatno poškodujejo.

Oblačila naj bodo živih barv

Kolesar naj bo oblečen v pisana oblačila živih barv. Tako nas bodo drugi udeleženci v prometu prej opazili. Temni dresi, ki se zlijejo z ozadjem, sivim asfaltom na cesti, lahko zmanjšajo (tudi razpolovijo) razdaljo, na kateri bo kolesar opažen. Zato nikakor ne razumem, zakaj so črni dresi med kolesarji tako zelo priljubljeni. Če kolesar zapelje v senco pod drevesi ali se vozi v polmraku, je s temnim dresom skoraj neopazen. Še bolj nerazumljivo pa je, da ima kolesar črn anorak, ki ga obleče v slabem vremenu. Takrat je vidljivost še slabša in črn anorak se kar zlije z ozadjem. Kot da bi v dežju kolesar želel postati neviden. Kolesarjenje je vesel dogodek, za katerega se oblecimo v pisane barve, in ne kakšno dolgočasno poslovno srečanje, kjer se zahteva elegantna temna obleka.

Ne pozabite na opremo, primerno za kolo

Kolo, s katerim se podamo v promet, mora biti tehnično brezhibno. To pomeni, da ima vso predpisano opremo in je pravilno vzdrževano. Predpisana obvezna oprema za kolo: krmilo, prednja in zadnja zavora, luči – bela za osvetljevanje ceste, rdeča pozicijska luč zadaj in odsevniki (rdeči odsevnik zadaj, rumeni bočni odsevniki na obeh kolesih ter v pedalih), ki na kolesarje opozorijo predvsem ponoči in pri slabši vidljivosti, zvonec. Kolesar se mora na kolesu počutiti udobno in varno. Kolo mora biti ustrezno veliko, da ga lahko suvereno obvlada.

Ne pozabite: za varnost no kolesu lahko največ naredimo sami.