Klavdij Tutta ob delu, ki bi ga lahko poimenovali Horizont, saj nas vodi v neskončnost.

Da, tak je kranjski Mediteran

V začetku tedna je v Mali galeriji Likovnega društva Kranj najnovejša dela, s katerimi se bo predstavil na Reki in v Parizu, razstavil akademski slikar Klavdij Tutta. Ob tem je svoja umetniška dela obiskovalcem tudi v živo komentiral.

Predstavitev najnovejših del, ki jih je v zadnjem letu ustvaril tako v ustvarjalnem kot organizacijskem smislu eden naših najbolj plodovitih slikarjev Klavdij Tutta, je začetek tega tedna obiskovalce Male galerije Likovnega društva Kranj ogrela z avtorjevo značilno osebnostno toplino, ki jo vsakič znova izžarevajo tudi njegova umetniška dela.

»Ob redni razstavni dejavnosti, ki jo vzdržujemo v društveni galeriji, smo v tem času načrtovali razstavo del italijanskega umetnika Claudia Onorata iz Milana. Ker zaradi nastalih razmer ni mogel priti v Kranj, smo v umetniškem svetu sprejeli sklep, da v tem času pripravimo nekaj razstav članov, na katerih bi predstavili svoja zadnja dela in bi trajale le nekaj dni, hkrati pa bi bil v galeriji prisoten tudi avtor oziroma avtorica. Našim članom sem želel vliti tudi nekaj optimizma v teh za kulturo in umetnost še posebej težkih časih in sem se odločil prvi predstaviti svoja najnovejša dela.« Gre za dela, ki jih je Klavdij Tutta pripravil za gostovanji na Reki v okviru tamkajšnje evropske prestolnice kulture in v Parizu, kjer je nominiran za mednarodno priznanje za svoje delovanje na likovnem področju, za kar ga je predlagala ugledna institucija Société académique Arts-Sciences-Letters (Akademsko združenje umetnosti, znanosti in literature).

Iz podpalubja preko horizonta v minljivost

V skladu s priporočili NIJZ je bilo v galeriji poskrbljeno za dodatne ukrepe, v prostoru so se sočasno lahko zadrževali največ štirje obiskovalci, slikarju pa je bilo tako tudi omogočeno osebno vodenje po razstavi. Tutta je na ogled postavil 22 del iz treh ciklov, ki jih je, lahko bi rekli tudi namensko, za obe predvideni razstavi pripravljal v zadnjem letu. Prvi cikel na steni na levi strani galerije so platna v obliki kroga. »Z njimi nekako nakazujem na ladjo, iz katere podpalubja na morje gledamo skozi majhna okrogla okenca. Za razliko od ladje jaz ponujam pogled na svoj imaginarni mediteranski poetični svet, ki se koplje v soncu. Zanj je značilna izrazita barvna paleta, polna sonca in svetlobe, kar se odraža v toplih odtenkih oranžne, rumene, okre, magmatsko rdeče, svetlo modre …,« pojasnjuje Klavdij Tutta, ki barve na platno nanaša v več plasteh, kar povzroča, da slika vibrira in deluje kot lesket na morski gladini, kadar je ta močno osvetljena.

Drugi cikel je avtor delovno poimenoval horizont. »Gre za dolgo linijo, ki poteka po prostoru, s palčkami, ki so obešene nanjo pa spreminjam dinamiko napetosti v sami sliki. Pravzaprav je to instalacija, ki se poljubno postavlja in premika. Posamezni elementi dajejo sliki neki ritem – kot recimo note v notnem črtovju.« V Mali galeriji je bil razstavljen le del, saj gre sicer za okrog deset metrov dolgo sliko – linijo.

Tretji cikel slik so sestavljanke iz škatel različnih velikosti in oblik, ki jih povezujejo posamezne palčke oziroma latice. Poslikava na njih je seveda značilna Tuttova. Čez kolaže, sestavljene iz mnogih portretov, slikar ustvarja namišljene mediteranske pokrajine. Gre za kontrast – zavedanje minljivosti na eni strani in življenjsko svetlobo ter optimizem na drugi strani. Prav radost nad življenjem vedno znova izžareva avtor, njegova dela pa kot da so se pri njem navzele taistega optimizma.

Kot je povedal Tutta, si je v dveh dneh razstavljena dela ogledalo več kot sto obiskovalcev, tak način predstavljanja del pa je koristil tudi njemu samemu kot umetniku. »V galeriji svoja dela vidiš drugače kot v ateljeju, do svojega dela vpelješ neko kritičnost in v nadaljevanju lahko nekatere stari popraviš. Dobro pa je tudi, da lahko obiskovalcem pojasnjuješ, zakaj si kakšno stvar naredil tako in ne drugače, hkrati pa spoznavaš, kakšno je njihov pogled na tvoje delo.«