V Sloveniji je registriranih 1,2 milijona avtomobilov, približno polovica je dizelskih, polovica bencinskih. / Foto: Gorazd Kavčič

Višja dejanska poraba goriva

V Zvezi potrošnikov Slovenije so pri avtomobilih z dizelskim in bencinskim motorjem primerjali homologacijsko porabo goriva z dejansko in ugotovili, da razlika pri nekaterih modelih celo presega petdeset odstotkov.

Načeloma velja, da novejši kot je avto, večje so razlike med homologacijsko in dejansko porabo goriva.

Ljubljana – V tokratni raziskavi, ki so jo izvedli v Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS), so primerjali uradno zabeležene podatke o porabi goriva s homologacijskega kartona in realno izmerjenimi, ki so javno dostopni na portalu Odprti podatki Slovenije. V primerjavo so zajeli po petdeset najpogostejših modelov z dizelskim in bencinskim motorjem.

Kot ugotavljajo v primerjavi, ki je sicer dostopna na spletnem portalu Potrošnikov Zoom, povprečna razlika med homologacijskimi in na cesti izmerjenimi podatki pri bencinskih motorjih znaša dokaj sprejemljivih 13,8 odstotka. Pri skoraj polovici (24) obravnavanih avtomobilih pa je razlika manjša od deset odstotkov. »Prav desetina razlike je tista, za katero menimo, da je nekako 'naravna' in odraža razliko med laboratorijskimi in realnimi razmerami na cesti,« še dodajajo v ZPS.

V pozitivno smer, torej ko je homologacijska poraba višja ali enaka dejansko izmerjeni, izstopajo trije Renaultovi in Citroënov model, v drugi polovici lestvice so razvrščeni avtomobili z okoljevarstveno oznako EURO 5, šele proti koncu lestvice pa tisti z oznako EURO 6. »Zelo dobro je razvidno, da novejši avtomobili s homologacijsko porabo vse bolj odstopajo od realno izmerjenih vrednosti. Pri bencinskih motorjih v petdeset najbolj pogosto zastopanih avtomobilih se razvrstitev zaključi s peterico najsodobnejših (Volkswagen Polo, Citroën C3, Renault Captur, Renault Clio in Peugeot 208), pri katerih poraba na cesti od laboratorijske odstopa vse do 41 odstotkov,« zatrjujejo v primerjavi in dodajajo, da razlika v stroških za bencin. Ob upoštevanju trenutno veljavne cene bencina in ob deset tisoč prevoženih kilometrih letno za bencin dejansko odštejemo 184 evrov na leto več, kot če bi veljale vrednosti iz homologacije.

Pri dizelskih motorjih, glede katerih v ZPS pravijo, da so podatki bolj zavajajoči, je razlika med homologacijsko in dejansko porabo višja od dvajset odstotkov. Pri Renaultovem modelu Megan (EURO 5) in Audijevem A6 (EURO 6) razlika celo preseže petdeset odstotkov. Kot navajajo, so homologacijski podatki pri starejših modelih bistveno bližje dejanskim, kot pa to velja za novejše letnike avtomobilov.

Tudi za dizelske motorje so opravili primerjavo stroškov porabljenega goriva. Pri Audijevem A6 bi ob dvajset tisoč prevoženih kilometrih letno v posodo za gorivo vsako leto zlili dodatnih 512 evrov, kar v petih letih nanese že 2560 evrov.

Tovrstno zavajanje kupcev pa naj bi se v prihodnjem letu končalo. Zdaj veljavni standard NEDC, ki je brez sprememb v uporabi od leta 1992, bo namreč nadomestil standard WLTP, s čimer bodo kupci novih avtomobilov dobili realnejšo informacijo o porabi.