Znova je možna menjava pnevmatik. / Foto: Gorazd Kavčič

Pnevmatike zamenjajte

Čeprav se pri marsikom pojavljajo dvomi, ali je še smiselno zamenjati zimske pnevmatike z letnimi, je mnenje proizvajalcev in vulkanizerjev enotno.

Zavorna pot je pri letnih pnevmatikah v primerjavi z zimskimi pri višjih temperaturah lahko tudi do sedem metrov krajša.

Kranj – Po velikonočnih praznikih so svoje delavnice ponovno odprli vulkanizerji, potem ko so bile zaprte zaradi epidemije koronavirusne bolezni. Skoraj natanko mesec dni po 15. marcu, po katerem je zakonsko možna menjava zimskih pnevmatik za letne, lahko vozniki spet »preobujejo« svoja vozila. A ob tem se je marsikdo spraševal, ali je menjava zimskih pnevmatik za letne sploh še potrebna ob dejstvu, da je več kot mesec dni že mimo, da se številni zaradi omejitvenih ukrepov ne vozijo več toliko kot prej ali pa z avtomobilom opravljajo le krajše razdalje.

A mnenja proizvajalcev pnevmatik, vulkanizerjev pa tudi denimo Avto-moto zveze Slovenije (AMZS) je enotno: zimske pnevmatike imajo povsem drugačne vozne lastnosti kot letne, zato za vožnjo pri višjih temperaturah niso primerne. Razlika med letnimi in zimskimi pnevmatikami je tako v zunanji zgradbi kot tudi kemični sestavi gumene zmesi. Letne pnevmatike pri višjih temperaturah zagotavljajo boljši oprijem in vodljivost ter krajšo zavorno pot, kar je ključno pri zagotavljanju varnosti na cesti, še zlasti ker so prav pnevmatike edini stik našega vozila s podlago. »Razlika v dolžini zavorne poti med zimsko in letno pnevmatiko lahko pri temperaturah nad 15 stopinj Celzija znaša tudi do sedem metrov v korist letne pnevmatike. To predstavlja skoraj petino zavorne poti sodobnega avtomobila od dosežene hitrosti sto kilometrov na uro do ustavitve,« pravijo pri največjem proizvajalcu pnevmatik Goodyearu, kjer denimo poudarjajo tudi, da je menjava smiselna, tudi če bi morali z njo počakati do maja ali junija.

Tako kot sicer velja pred menjavo preveriti, ali so letne pnevmatike še v dobrem stanju, niso starejše od pet let in imajo vsaj zakonsko minimalno globino profila, ki pri letnih pnevmatikah ne sme biti nižja od 1,6 milimetra.

V sicer nekaj let stari raziskavi so v AMZS ugotovili, da velika večina voznikov jeseni letne pnevmatike zamenja z zimskimi, medtem ko se več kot tretjina z zimskimi vozi tudi poleti, kar je pri marsikaterem vozniku v navadi posebej takrat, ko so pnevmatike preveč iztrošene, da bi bile še uporabno za prihodnjo zimo.