Člani folklorne skupine v pristanišču v Savoni / Foto: osebni arhiv (Franci Pogačnik)

Uvod v križarjenje

Z Ansamblom Saša Avsenika in Folklornim društvom Bled od Savone do Lizbone (1)

Lani sta zakonca Franci in Francka Pogačnik iz Otoč praznovala 35 let, kar plešeta pri folklori. Srečali smo ju na decembrski 21. prireditvi Veselo po domače, kjer sta nam razložila, da sta odplesala tisoč nastopov in da sta se na prav vsaki omenjeni prireditvi vedno zavrtela. Franci nam je tudi zaupal, da sta s soprogo najprej od leta 1983 do 2013 plesala pri Folklorni skupini (FS) Bled, potem pa so ustanovili Folklorno društvo (FD) Bled in sedaj plešeta tu.

Lani oktobra sta se Pogačnikova s še štirimi plesnimi pari FD Bled odpravila na zanimivo popotovanje z Ansamblom Saša Avsenika: na križarjenje s Costa Favoloso od Savone do Lizbone. Idejo o tem, da se udeležijo križarjenja, sta dala predsednik FD Bled Marjan Črnkovič in njihova nepogrešljiva plesalka in predsednikova desna roka Danica Vester, pove Pogačnik. Nadaljuje, da sta poskrbela za vso potrebo organizacijo in tudi uspešno vodila skupino na križarjenju.

»Še kot člani FS Bled smo bili pogosto v družbi Ansambla Slavka Avsenika. Leta 1990 smo sodelovali na šestdesetletnici Slavka Avsenika na Bledu, leta 1992 na snemanju oddaje o njegovem življenjskem delu, leta 1999 na Slakovi sedemdesetletnici, snemali novoletno oddajo, plesali tudi ob petdesetletnici Avsenikove glasbe in še bi lahko našteval. Zadnjič v živo pa smo bili s Slavkom Avsenikom ob odprtju spomenika Avsenikovi glasbi v krožišču v Lescah. To je bilo 26. novembra 2013,« pripoveduje Franci. Zato jim je bila odločitev, da sodelujejo tudi z njegovim vnukom Sašem Avsenikom, v veselje in čast. Prijavili so se na enajstdnevno križarjenje z Ansamblom Saša Avsenika in s seboj vzeli narodne noše, saj so se dogovorili, da plešejo na dveh uradnih prireditvah oziroma ob nastopih ansambla na ladji.

Na poti sta se FD Bled pridružila še Milica in Jože Napotnik, ki jim že vsa leta izdelujeta sceno za Veselo po domače.

Izvemo tudi nekaj zanimivih podatkov o ladji, s katero so se podali na pot: sprejme 3200 potnikov in 1100 članov osebja; dolga je 290 metrov in široka 35,5 metra; vanjo je vgrajenih 21.500 ton železa, kar je toliko kot za tri Eifflove stolpe; izdelali so jo leta 2011 in je stala 510 milijonov evrov; njena maksimalna hitrost je 43,5 kilometra na uro, generatorji za elektriko pa lahko proizvedejo toliko elektrike, kot jo porabi mesto s štirideset tisoč prebivalci.

Križarjenje se je začelo zadnji dan oktobra lani v italijanski Savoni, nadaljevalo do francoskega Marseilla, španske Malage, angleškega Gibraltarja in vse do portugalske Lizbone. Nazaj grede so si ogledali še Cadiz v Španiji in se ustavili v Barceloni. (Se nadaljuje)