Trasa nove ceste naj bi potekala po obstoječi cesti Hotavlje–Sovodenj in v Podlanišču predvideva skoraj dva kilometra dolg predor pod Kladjem z izhodom na vzhodnem pobočju Cerkljanskega vrha.

Uskladili potek nove ceste

Nova cestna povezava med Gorenjsko in Primorsko na 4. razvojni osi postaja vse bolj uresničljiva, glede poteka trase sta se pred časom uskladila tudi župana Cerknega in Gorenje vasi - Poljan.

Gorenja vas – Glede trase prometne povezave med Cerknim in Gorenjo vasjo na območju 4. razvojne osi so v preteklosti pripravili že več možnih rešitev in študij. Na to je pred časom znova spomnil poslanec Samo Bevk, ki ga je zanimalo, ali je že izbrana najustreznejša varianta ter kakšen je njen potek, kako bo potekal postopek umeščanja v prostor in postopek priprave prostorskega načrta, pa tudi kolikšna naj bi bila vrednost investicije in kakšen bo terminski plan izgradnje.

Preverili še dodatne trase

Na ministrstvu za infrastrukturo so v odgovoru na njegovo poslansko vprašanje navedli, da so rezultati inženirsko-geološkega kartiranja variant na območju Kladja pokazali, da vse doslej izrisane južne variante potekajo po geološko zelo nestabilnem območju in bi njihova umestitev terjala bistveno obsežnejše in dražje ukrepe, kot so bili predvideni v idejni zasnovi. Na osnovi rezultatov kartiranja so zato preverili še dodatne trase na tem območju. Novembra lani so izvedli tudi preveritev okoljske, prostorske in ekonomske izvedljivosti novih variant na trasi četrte razvojne osi med Cerknim in Hotavljami. Na podlagi teh preveritev so ugotovili, da so investicije močno pod pragom ekonomske upravičenosti glede na majhne prometne obremenitve in veliko vrednost investicije, »zato bo treba upravičenost investicije iskati z vidika izboljšanja varnosti ter dostopnosti in razvojnih možnosti širše regije, zlasti Severne Primorske«.

Prednost naj bi dali povezavam na južnem delu predvidene trase, ki so v primerjavi s severno varianto tudi bistveno cenejše, pojasnjujejo na ministrstvu. Južne variante naj bi bile vredne od od 100 do 130 milijonov evrov, severne pa so ocenili na od 160 do 200 milijonov. Poleg tega južne variante omogočajo fazno gradnjo, med prednostmi južnega koridorja pa so navedli še manjše vplive na okolje, saj severni poteka po občutljivem območju doline Kopačnice, izboljšanje razmer v obstoječem urbano-prometnem koridorju in vsaj deloma izboljšano navezanost na Žiri. Na podlagi teh ugotovitev naj bi v prihodnje pripravili prostorsko dokumentacijo oziroma študije variant in državni prostorski načrt.

Vse bližje povezava med Primorsko in Gorenjsko

»Povezava med Primorsko in Gorenjsko na 4. razvojni osi je vse bližje,« ob tem z zadovoljstvom ugotavlja župan Občine Gorenja vas - Poljane Milan Čadež. Pojasnil je, da so jim pred časom na direkciji predstavili vse tri dodatne variante poteka trase 4. razvojne osi. Skupaj z županom Cerknega se jima je uspelo poenotiti glede trase, ki poteka po obstoječi cesti Hotavlje–Sovodenj in v Podlanišču predvideva skoraj dva kilometra dolg predor pod Kladjem z izhodom na vzhodnem pobočju Cerkljanskega vrha. Trasa se nato spusti v dolino Cerknice in vodi naprej v Laznico, kjer se dober kilometer od Želina priključi na glavno cesto. Celotna trasa od Hotavelj do Želina je po županovih besedah dolga dobrih 17 kilometrov, vrednost del pa ocenjujejo na 131 milijonov evrov. »Veseli me, da nam je uspelo najti skupni jezik z Občino Cerkno, zavedam pa se, da bo umeščanje v prostor zahtevno. A zdaj vsaj lahko rečemo, da se je začelo,« je še poudaril Čadež.