V teh dneh se vrstijo tudi pozivi k podpori slovenskim medijem.

Epidemija ogroža tudi medije

Kriza v času koronavirusa je močno prizadela tudi medije, ki znaten del prihodkov izgubljajo predvsem na račun zmanjšanja oglaševanja.

Kranj – »Mediji smo gospodarska veja, ki je dosedanji interventni ukrepi skoraj ne zajemajo, čeprav smo v teh časih podobno kot mnoge druge pomembne institucije dolžni delovati naprej. Mediji smo nosilci obveščanja in izobraževanja prebivalstva o nastali situaciji, zato si družba ne more privoščiti ''medijskega mrka'', do katerega lahko pride z gospodarskim zlomom skoraj celotne medijske krajine, ki se mu skoraj neizogibno približujemo,« v teh dneh opozarjajo v Slovenskem združenju medijev pri Slovenski oglaševalski zbornici.

Domala vse medijske hiše se v tem času soočajo z drastičnim upadom oglaševanja, s čimer so skorajda čez noč ostale brez večjega dela svojih prihodkov – in to kljub temu da v časih koronavirusa novinarji, uredniki, fotografi, oblikovalci, snemalci, montažerji in drugi zaposleni v medijih delajo ravno toliko ali še več kot v normalnih razmerah.

V združenju medijev sicer pravijo, da so odpovedi oglaševanja razumljive s strani podjetij, ki so se znašla v težavah, a »veliko odpovedi pa je tudi s strani podjetij in drugih institucij, ki bi lahko gospodarsko upravičeno nemoteno oglaševali naprej«. Zato oglaševalce, še posebej podjetja v državni lasti in vladne institucije, spodbujajo, da bo njihova odločitev za oglaševanje pomembno vplivala ne le na obstoj medijev, temveč na celotno slovensko gospodarstvo. »Hkrati jih pozivamo, da svoje oglaševalske proračune razdelijo na način, ki ne bo v korist zgolj peščici izbranih medijev,« pravijo v združenju, v katerem vlado pozivajo k sprejetju ciljanih ukrepov, ki bodo medijem omogočili preživetje v kriznem obdobju.

Da je pravi čas za oglaševanje, dokazuje tudi neprofitna raziskava Merjenje obiskanosti spletnih strani (MOSS), ki poteka že od leta 2006 in potrjuje, da v času epidemije Slovenci več časa posvečamo medijem. Posebej spletne edicije slovenskih medijskih hiš v tem času namreč beležijo tudi od dvajset- do tridesetodstotno rast.

Pozivom k podpori medijev se pridružujejo tudi v Društvu novinarjev Slovenije, kjer tudi bralce, poslušalce in gledalce pozivajo, da medije podprejo »z nakupom časopisa, digitalnih paketov in naročnin ali donacijami, da bodo še naprej lahko dobivali preverjene informacije, ki temeljijo na zanesljivih virih.«