Na šolskem ministrstvu ugotavljajo, da je izobraževanje na daljavo že v prvem tednu dobro potekalo.

Učenje na daljavo dobro steklo

Izobraževanje že drugi teden poteka na daljavo. Čeprav je bilo v prvih dneh kar nekaj težav tudi s preobremenjenimi spletnimi platformami in storitvami, so te zdaj stabilnejše, tako da po oceni ministrstva za izobraževanje, znanost in šport učenje na daljavo že poteka bolj tekoče.

Kranj – V preteklem tednu se je v izobraževanje na daljavo vključilo 380 od 455 osnovnih šol, kar pomeni, da je izobraževanje na daljavo za 122.500 učencev izvedlo nekaj več kot 14 tisoč učiteljev v državi. V srednjih šolah je učenje na daljavo za 40 tisoč dijakov pripravilo štiristo profesorjev. Izobraževanje je najpogosteje potekalo po elektronski pošti, s pomočjo spletnih učilnic, spletnih strani in socialnih omrežij, je ob koncu prvega tedna izobraževanja na daljavo pojasnila ministrica Simona Kustec.

»S terena prejemamo veliko primerov dobrih praks poučevanja na daljavo. Šole nam poročajo o svojem res dejavnem delu učiteljev in maksimalni angažiranosti, da učenci in dijaki čas namenijo tudi poglobljenemu učenju in pripravam na zaključek izobraževanja,« je poudarila ministrica in dodala, da intenzivno sodelujejo tudi s strokovnjaki Zavoda RS za šolstvo, da bi prišli do čim bolj poenotenih oziroma enakomerno zahtevnih vsebin učne snovi, načinov njihovega spremljanja in ocenjevanja. Skupaj s Televizijo Slovenija in zavodom za šolstvo sodelujejo tudi pri oblikovanju posebnega programa za učence osnovne šole, kjer se prepletajo izobraževalne, informativne in razvedrilne vsebine, povezane z učnim načrtom. Tako učenci kot učitelji naj bi še zlasti dobro sprejeli dopoldansko oddajo za učence od prvega do petega razreda Izodrom. Kot zanimivost je ministrica še navedla, da je v spletnih učilnicah najbolj živahno v jutranjih in večernih urah. »V času največjih obremenitev, ob 10. uri dopoldne, je bilo na Arnes učilnicah tudi po 15 tisoč aktivnih uporabnikov.« Ob tem se je posebej zahvalila ravnateljem, ki že izvajajo izobraževanje na daljavo, in spodbudila vse preostale, da se aktivno vključijo v proces dela v prihodnjih dneh oziroma tednih.

V mnogih družinah pa je vsaj v prvem tednu, ko so še lovili »šolsko« rutino, učenje na daljavo povzročilo precej stresa. Veliko staršev namreč zdaj dela na domu, tako da morajo delovne urnike usklajevati še s šolskimi, ob tem pa je treba poskrbeti tudi za prehrano in redno gibanje šolarjev tudi v dopoldanskem času. Starši treh otrok iz Kranja – drugošolca, četrtošolca in osmošolca – priznavajo, da je bil prvi teden prav 'peklenski'. »V službi od mene pričakujejo, da bom osem ur za računalnikom, ob tem pa moram otrokom pomagati tudi pri šolskem delu in poskrbeti za kosilo, tako da imam občutek, da sploh nimam več prostega časa, saj se šolsko delo raztegne tudi v popoldanski čas in celo na konec tedna, ki naj bi bil namenjen počitku,« je pojasnila mama omenjenih šolarjev in iskreno priznala, da se zato zdaj veliko več prepirajo kot prej. Vstaja že ob 5. uri zjutraj, da čim več službenih obveznosti opravi, preden otroci vstanejo. »Vmes pogledam še na eAsistenta in natisnem učne liste za tisti dan ter jih zložim po kupčkih za vsakega posebej, saj otroci takoj po zajtrku začnejo delati za šolo.« A če lahko mlajša dva otroka praktično vse delo opravita samostojno in potrebujeta le minimalno razlage, pa je povsem drugače pri starejšem sinu. »Mlajša dva lahko vse delo opravita v približno treh urah, pri starejšem pa se šolsko delo razpotegne tudi na šest ur, saj imajo ogromno nove snovi, ki mu je vedno niti jaz ne znam pravilno razložiti.« Zato jo skrbi, da bo njegovo znanje pri kakšnih predmetih pomanjkljivo, saj dvomi, da bodo po vrnitvi v šolo za tako dolgo nazaj preverjali, ali so naloge reševali pravilno ali ne. Prepričana je, da so učitelji na starše preložili preveliko odgovornost. »Na srečo so si sošolci zelo pripravljeni pomagati in sodelujejo med seboj ter drug pri drugem preverjajo, ali so pravilno rešili določene naloge,« je še razložila.