Osnovno orodje za krpanje zračnice

Krpanje zračnice na kolesu

V času, ko je zaradi koronavirusa najbolje, da smo doma, je čas, da se naučimo nekaterih opravil (ali obnovimo znanja), za katera navadno nimamo časa. Predlagam, da obnovite svoje znanje zamenjave in krpanja zračnice na kolesu. Za krpanje zračnice potrebujete dva vzvoda (»pajserčka«), lepilo, gumijasto krpo (zaplato, »fliko«), brusni papir in tlačilko za zrak.

Najprej previdno snamete kolo s prazno zračnico s kolesa. Kolo vedno položite na tla na tisto stran, kjer ni menjalnika – ta je namreč najbolj občutljiv del kolesa. Nato odvijete ventil na prazni zračnici, da iztisnete ves preostali zrak iz nje. Z vzvodom pojdite pod rob pnevmatike (plašča) tako, da vzvod pazljivo vtaknete med pnevmatiko in obroč kolesa. Zaviti del vzvoda mora biti obrnjen navzgor. Nato vzvod potisnite navzdol, da privzdignete pnevmatiko in ta skoči iz ležišča in z obroča. Vzvod, še vedno zataknjen za rob pnevmatike, z drugim koncem zataknite (učvrstite) za napero (»špico«) kolesa, da pnevmatika ne skoči nazaj na staro mesto. Vzemite drug vzvod in postopek ponovite tam, kjer se stikata pnevmatika in obroč kolesa. Ko pnevmatika skoči z obroča, z vzvodom zgolj nežno potegnite po vsem obodu kolesa med kolesom in pnevmatiko in pnevmatika bo tako sneta po vsej dolžini oziroma po celotnem obodu. Poškodovano zračnico potegnete iz pnevmatike in jo zopet napolnite z zrakom. Po navadi je luknja v zračnici dovolj velika, da takoj opazite, kje pušča. Mesto z luknjo označite in do konca izpustite zrak iz zračnice. Nato poškodovano mesto na zračnici obrusite z brusnim papirjem in nanesite lepilo v velikosti gumijaste krpe, tudi na krpo nanesite lepilo. Ko se lepilo delno posuši (približno 5 minut) nalepite krpo na zračnico tako, da je luknja v sredini. Zgladite robove krpe in odstranite folijo. Medtem ko čakate, da se lepilo posuši, z roko temeljito preverite pnevmatiko (plašč), da v njej niso ostali tujki, ki so povzročili predrtje zračnice.

Potem zakrpano zračnico najprej pri ventilu vstavite nazaj v pnevmatiko. Poskrbite, da bo celotna zračnica lepo ležala v pnevmatiki in ne bo nikjer zavita ali stisnjena med pnevmatiko in obroč. Nato pri ventilu pnevmatiko vstavite nazaj v obroč, da se njen rob zatakne za rob kolesa. To nadaljujete po celotnem obodu, da se pnevmatika zatakne za rob obroča po vsem obodu. Potem vzemite zračno tlačilko in začnite polniti zračnico. Najprej jo le rahlo napolnite (do 20 psi), nato pa preverite, ali je pnevmatika lepo sedla na obroč in da ni zračnica kje ujeta med pnevmatiko in kovino. Če je vse v redu, napolnite pnevmatiko do konca glede na svojo težo in razmere na cestišču. Pritrdite obroč na kolo in ne pozabite preveriti zavor. Če ste dobro opravili delo, boste lahko še dolgo kolesarili, sicer pa boste kmalu ponovili vajo.