Vodja izobraževanja Aleš Ahčin (tretji z desne) z udeleženci / Foto: Tina Dokl

Po znanje za pametne telefone

Kupili ste pametni telefon, pa ne veste, kje vse ga lahko uporabite. Morda pa veste, kaj lahko z njim počnete, pa ne veste, kako. V tržiški knjižnici je potekalo brezplačno izobraževanje na temo Pametni telefoni in tablice.

Tržič – Knjižnica dr. Toneta Pretnarja je v februarju in marcu izvajala niz devetih brezplačnih praktičnih izobraževanj uporabe pametnih telefonov in tablic za preprosto komuniciranje z družino, prijatelji brez nepotrebnih stroškov ... Namenjeno je vsej zainteresirani javnosti, zlasti starejšim in upokojencem. Izobraževanje poteka v sklopu lani začetega in nagrajenega projekta tržiške knjižnice Digitalno=realno=normalno. »Osrednji dogodek Digitalno=realno=normalno bo jeseni, smo pa projekt letos razširili na vse leto. Poleg že omenjenega izobraževanja načrtujemo predavanja o varnosti na spletu, digitalni denarnici in pomenu Facebooka in Instagrama,« je napovedala direktorica knjižnice Marinka Kenk Tomazin.

Da so tovrstna izobraževanja še kako iskana, kaže udeležba na aktualnem izobraževanju, ki ima na en obisk približno trideset večinoma stalnih udeležencev. Vodi ga sodelavec knjižnice Aleš Ahčin, ki že več let deluje na področju računalniškega, digitalnega izobraževanja starejših in odraslih. »Naučimo se, kako brezplačno komunicirati s pomočjo aplikacij (Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp, Skype in Viber), kako s pametno napravo naredimo fotografije in video posnetke. Pojasnili bomo, kako lahko nastanejo nepričakovani stroški pri uporabi pametnih naprav in na kakšen način se jim izognemo,« je poudaril Ahčin, ki udeležencem nudi še dodatne individualne ure. Naučijo se tudi, kako poteka plačevanje položnic preko pametne naprave, kako se nastavijo navigacija, koledar, opomnik ... Med udeleženci je Marija Zvonka Meglič. Kot je povedala: »Udeležila se bom vseh devet izobraževanj zato, da več izvem o funkcijah pametnega telefona; katere so, kako se uporabljajo, kako se do njih dostopa. Vsak stavek, ki ga slišim, je dobrodošel, saj vsakič izvem kaj novega, kot je npr. premikanje ikon, nastavitev Vibra.« Tudi udeleženka Marija Šetinc bi rada znala kaj več od telefoniranja in pošiljanja sporočil: »Otroci ti doma že kaj pokažejo, a to je bolj na hitro, v minuti. Namenila sem si odpreti profil na Facebooku, pa ne, da bi na njem sama veliko objavljala, pač pa zaradi novic. Izveš, kaj se dogaja. Messenger pa je praktičen za pošiljanje slik.« Da je izobraževanje dobro organizirano in tempo pravi, je pritrdil udeleženec Uroš Aljančič. »Sam sicer nisem čutil neke osebne potrebe za uporabo pametnega telefona, ampak vsi okrog mene ga že imajo. Da tak telefon obvladaš, očitno pomeni, da greš s časom naprej.«