Jelica Lazarević Lajovic, direktorica Sektorja za kadre in korporativno komuniciranje v Iskratelu / Foto: Tina Dokl

Inovativnost je gonilo rasti in razvoja

V kranjskem Iskratelu bodo aprila organizirali Teden inovativnosti, s katerim želijo povezati vse generacije; združiti otroško vedoželjnost na eni strani ter modrosti in izkušnje starejših na drugi strani.

»V Iskratelu potrebujemo predvsem inženirje, zato širše okolje ozaveščamo o pomenu teh poklicev za rast in razvoj gospodarstva, predvsem IKT-panoge, v kateri deluje tudi naše podjetje.«

Kranj – Po lanskem prvem Iskratelovem Dnevu inovativnosti so se v kranjskem telekomunikacijskem gigantu z željo po promociji pomena inovativnosti odločili, da letos organizirajo Teden inovativnosti (od 20. do 24. aprila), v okviru katerega bo potekalo več projektov, in sicer Medgeneracijski !N izziv, namenjenim osnovnošolcem in njihovim starim staršem, izziv za dijake – !N Challenge junior in mednarodni izziv – !Nternational Challenge, namenjen zaposlenim, študentom in drugim zainteresiranim v Sloveniji in tujini. Povabilo za sodelovanje v medgeneracijskem izzivu smo v torek objavili tudi v Gorenjskem glasu. O projektih smo se pogovarjali z mag. Jelico Lazarević Lajovic, direktorico Sektorja za kadre in korporativno komuniciranje v Iskratelu.

Kaj želite v Iskratelu sporočiti s projektoma Medgeneracijski !N izziv in Teden inovativnosti?

S projekti želimo preko inovativnosti povezati vse generacije, združiti otroško vedoželjnost na eni strani ter modrosti in izkušnje starejših na drugi strani. Inovativnost je gonilo rasti in trajnostnega razvoja, saj ustvarja konkurenčne prednosti in zagotavlja razumevanje potreb trga. Iskratel je družbeno odgovorno podjetje, zato želimo nastopati v vlogi ambasadorja inovativnosti v širšem družbenem okolju. Prizadevamo si tudi za povezovanje in sodelovanje med šolstvom in gospodarstvom. V Iskratelu potrebujemo predvsem inženirje, zato širše okolje ozaveščamo o pomenu teh poklicev za rast in razvoj gospodarstva, predvsem IKT-panoge, v kateri deluje tudi naše podjetje. Skozi tovrstno sodelovanje želimo pri mladih ohranjati vedoželjnost vse do vstopa na trg dela in jo v podjetju še nadalje ohranjati. Vedoželjnost je ena od treh temeljnih vrednot Iskratela, poleg nje sta še energija in zaupanje. Inovativnost je na drugi strani ena od naših temeljnih kompetenc, katere razvitost pri vseh zaposlenih spremljamo in tudi načrtno razvijamo.

Začniva pri Medgeneracijskem !N izzivu: kaj je njegov namen?

Ideja je zrasla iz razmišljanja, kako skozi inovativnost povezati vse generacije. Pri najmlajših, pa tudi pri mladih nasploh, je vedoželjnost za nadaljnjo kreativnost in inovativnost izjemno pomembna. V nagradnem natečaju Medgeneracijski !N izziv bomo povezali otroke in njihove stare starše. Osnovnošolce vabimo, da skupaj s svojimi starimi starši odgovorijo, kako razumejo pomen besede vedoželjnost in kaj je bila največja inovacija, ki se je stari starši spominjajo iz svojega otroštva. Prijavnice za ta natečaj se nahajajo v osnovnih šolah, Gorenjskem glasu in v spletnem časopisu Časoris.

Nadaljujva še z drugima dvema izzivoma: kaj je namen obeh hekatonov?

Pripravili smo dva izziva; !N izziv za mlade (!N Challenge jr.), ki je namenjen dijakom, ki bodo iskali ideje, kako s preprostimi medicinskimi napravami poskrbeti, da ostanemo fit in hkrati izboljšamo kvaliteto življenja najbolj ranljivim skupinam – bolnim, invalidom, starejšim. Zaposlenim, študentom in zagonskim podjetjem pa je namenjen Mednarodni izziv (!Nternational Challenge), kjer bomo s pomočjo naših hčerinskih podjetij v Rusiji in Severni Makedoniji skušali pritegniti tudi tuje strokovnjake v izziv na temo digitalne transformacije industrij s tehnologijo 5G. Gre za bolj zahteven izziv, ki terja že nekoliko več znanja. Na oba izziva se lahko zainteresirani prijavijo prek naše spletne strani.

Lani ste prvič organizirali Iskratelov Dan inovativnosti, letos pa kar Teden inovativnosti, ki bo potekal od 20. do 24. aprila. Zakaj taka odločitev?

Iskratel smo inovativno podjetje, tudi narava naše dejavnosti je taka, da bi se pri nas brez inovativnosti razvoj ustavil. Za inovativnost potrebuješ inovativne ljudi, zato smo se želeli predstaviti širšemu okolju kot podjetje z inovativno kulturo. Osnovna ideja je torej bila privabiti v podjetje inovativne kadre. Zamisel, ko sem sprožila ta projekt, je bila, da je treba začeti z majhnimi koraki in najprej sprožiti razmišljanje, kaj inovativnost je in kako jo upravljamo pri nas v Iskratelu. Lani je bil odziv zelo dober, saj smo gostili več kot dvesto obiskovalcev, letos pa gremo korak naprej, saj inovativnost vodi dlje. Cilj za prihodnje leto pa je že Mesec inovativnosti. Če je bil lanski projekt namenjen predvsem ozaveščanju o pomenu inovativnosti, bi letos radi ljudi v inovativnost integrirali, kar pomeni vključevanje v različne delavnice in preizkušanje skozi prakso – dva hekatona in medgeneracijski izziv. Nekatere aktivnosti, na primer hekaton, bodo potekale že pred Tednom inovativnosti, v marcu in začetku aprila, glavnina pa v samem Tednu inovativnosti, vključno z razglasitvijo zmagovalnih idej obeh hekatonov na Dnevu !N (!N Day), ki je osrednji dogodek v Tednu inovativnosti.