Prevaranti, ki se predstavljajo kot serviserji, delavci elektro ali telekomunikacijskih podjetij, iz stanovanjskih objektov največkrat odnesejo nakit, denar in druge manjše vredne predmete (slika je simbolična). / Foto: arhiv GG

Goljufi lahko tudi pozvonijo

Policija zaznava povečano število goljufij in drznih tatvin iz stanovanjskih objektov, kjer se storilci predstavljajo kot delavci elektro ali telekomunikacijskega podjetja.

Kranj – Gorenjski in ljubljanski policisti so v zadnjih dneh obravnavali več primerov drznih tatvin iz stanovanjskih objektov. Storilci so v vseh primerih s pogovorom o telekomunikacijah ali elektro storitvah lastnike uspeli zvabiti stran od vhodov v hiše ali stanovanja in jih potem okradli, sporočajo s Policijske uprave Kranj.

Zadnji tak primer se je zgodil v četrtek okoli poldneva v Radovljici, kjer se je neznani moški starejši oškodovanki predstavil kot delavec telekomunikacijskega podjetja. Z razlago, da ji morajo v klet namestiti dodatno opremo proti udaru strele, jo je zvabil iz stanovanja. Ko sta si oškodovanka in storilec ogledovala kletne prostore, je njegov pajdaš vstopil v prazno stanovanje ter ukradel nakit in denar, kar je občanka opazila šele kasneje.

Policija je podobne primere obravnavala tudi na drugih območjih, med njimi tudi v Medvodah, kjer so se storilci prav tako predstavljali kot delavci telekomunikacijskega ali elektro podjetja. Vsakič je bilo storilcev več, tudi po štirje, in v vseh primerih so lastnike s pogovorom in prepričevanjem zvabili proč od vhodov v hiše. Oškodovanci so bili praviloma starejši občani, ki so nasedli lažnivim storilcem in so med ogledovanjem okolice hiše pustili odklenjena vhodna vrata, kar je izkoristil drugi storilec, ki je vstopil v hišo in izvedel tatvino. Največkrat so odtujili zlatnino, denar in druge manjše vredne predmete.

»Storilci drzne tatvine izvršujejo na zelo pretkan način, so zelo prepričljivi, oškodovance pa v pogovoru zavedejo do te mere, da povsem pozabijo na varovanje svoje lastnine. Prepričajo jih, da si z njimi ogledajo okolico hiše in jih zvabijo stran od vhoda, tako da hiše ali prostorov nimajo več pod nadzorom. Oškodovanci tudi pustijo odklenjena ali celo odprta vrata,« je razložil Bojan Kos s Policijske uprave Kranj. Pogovor med storilcem in žrtvijo gre običajno v smeri, da so serviserji, da odkupujejo staro železo, da prihajajo iz elektro, komunalnega ali telekomunikacijskega podjetja in si ogledujejo teren, da bodo opravljali vgradnjo opreme, naprav, sanacijo odtokov in podobno. Največkrat preteče kar nekaj časa, preden oškodovanci ugotovijo, da so bili okradeni, je dodal.

Policisti svarijo tudi pred goljufi, ki pod pretvezo servisiranja ali prodaje stvari občane prepričujejo, da jih spustijo v svoje domove. Tudi v takih primerih je lahko storilcev več. Medtem ko se eden ukvarja s »prodajo«, drugi storilci pregledajo ostale prostore in kradejo. »So tudi primeri, ko storilec žrtev prosi, če mu nekaj prinese, vmes pa pregleda prostor in izvede tatvino, ter dogodki, ko storilci vstopijo v hišo skozi odklenjena vrata in se potem, če so zaloteni, izgovorijo, da nekoga iščejo in podobno,« je pojasnil Kos.

Najboljša preventiva pred tovrstnimi tatvinami in goljufijami je, da svoje domove vedno zaklepate, tudi ko ste doma, svetujejo policisti. Neznanih ljudi ne spuščajte v stanovanja in hiše. Ko se pri vas kdo nenapovedano oglasi in vam nekaj ponuja, imejte svojo lastnino ves čas pod nadzorom. Z njim ne odhajajte nikamor, naj vam raje pusti ponudbo in kontakt, kar lahko nato preverite pri podjetju, v imenu katerega ponuja storitev ali izdelek. Med pogovorom bodite pozorni nanj in na okolico, sumljiva ravnanja pa čim prej prijavite policiji na interventno številko 113, še sporočajo policisti.