V Skupini Pošta Slovenije si želijo, da bi bili visoko konkurenčni ter prva izbira strank pri uporabi poštnih in logističnih storitev. / Foto: Gorazd Kavčič

Paketno poslovanje in logistika

Skupina Pošta Slovenije se z novo strategijo vse bolj usmerja v paketno poslovanje in logistiko.

Skupina Pošta Slovenije načrtuje, po vključitvi Intereurope v skupino, letos 457 milijonov evrov prihodkov. Ob upadanju pisemskih pošiljk bo že več kot polovico prihodkov ustvarila z logističnimi in paketnimi storitvami.

Kranj – Slovenski državni holding (SDH) je v vlogi upravljavca januarja potrdil Strateški razvojni program Skupine Pošta Slovenije do leta 2025. Program vključuje tudi Skupino Intereuropa, katere večinska lastnica je Pošta Slovenije.

»Skupina Pošta Slovenije, skupaj s Skupino Intereuropa, prerašča v vse bolj pomembno mednarodno podjetje, ki bo z logističnimi in paketnimi storitvami prisotno predvsem v širši regiji jugovzhodne Evrope,« pravi Boris Novak, generalni direktor Pošte Slovenije, in poudarja, da so prihodnost skupine paketno poslovanje in logistika, ki skupaj s pisemskimi in IT-storitvami ter prodajo na poštnih okencih predstavljajo njene najpomembnejše poslovne dejavnosti. V vseh teh dejavnostih bodo poskušali poslovanje čim bolj digitalizirati in avtomatizirati, velik poudarek pa bodo dali tudi zadovoljstvu zaposlenih na delovnem mestu. Za rast Skupine Pošta Slovenije je bil pomemben nakup Skupine Intereuropa, načrtujejo pa tudi nadaljnje širitve na trge jugovzhodne Evrope, kjer bo Skupina Pošta Slovenije podpirala stranke, ki potrebujejo celovite poštno-logistične storitve.

Skupina si je zadala za cilj, da postane vodilni in najboljši ponudnik paketnih storitev v Sloveniji, s širitvijo na trge jugovzhodne Evrope pa eden pomembnejših ponudnikov tovrstnih storitev v regiji. Na področju logistike je cilj uspešna vključitev družbe Intereuropa v skupino ter s tem tudi širitev na regionalne trge. Na področju pisem bo še naprej ohranjala vodilno vlogo na domačem trgu, a bo v prihodnje za izboljšanje stroškovne učinkovitosti nujna prilagoditev univerzalne poštne storitve in pogostosti dostave pisem ter optimizacija poštnega omrežja. Poštno omrežje naj bi bilo ob koncu leta 2025, podobno kot pri tujih poštnih operaterjih, kombinacija lastnih poštnih poslovalnic, pogodbenih poslovalnic, paketomatov, pametnih paketnikov, avtomatiziranih enot za oddajo in sprejem pošiljk in alternativnih kontaktnih točk, kot so na primer bencinski servisi. Cilj je tudi povečanje tržnega deleža na področju IT-storitev, predvsem na področju digitalizacije in brezpapirnega poslovanja.

Do leta 2025 načrtujejo za 195 milijonov evrov naložb, največ za uvajanje avtomatizacije, digitalizacije in robotizacije v poštnih logističnih centrih in v prometu ter za povečanje zmogljivosti. Velik del vlaganja predstavljajo projekti za izboljšanje energetske učinkovitosti zgradb in izvajanje trajnostnega razvoja, tako naj bi znatno povečali delež e-vozil.