Nihalko z novimi nosilnimi vrvmi sta včeraj takole k novim vožnjam v družbi zaposlenih pospremila kamniški župan Matej Slapar in direktor družbe Velika planina Leon Keder. / Foto: Gorazd Kavčič

Nihalka na Veliko planino znova vozi

V družbi Velika planina so v petek prejeli obratovalno dovoljenje za nihalko, ki ima nove nosilne vrvi, zato ta od ponedeljka, 3. februarja, znova vozi na planino po voznem redu.

Kamniška Bistrica – Finančno, predvsem pa logistično zahtevna investicija – menjava nosilnih vrvi na nihalki za Veliko planino – je končana.

Po tem, ko so nihalko po izrednem tehničnem pregledu v začetku decembra zaustavili, sta zaposlene v družbi in zunanje izvajalce čakala dva meseca trdega dela. Družba Velika planina je v zadnjih dveh letih sicer objavila tri javne razpise za dobavitelja in izvajalca omenjene investicije, a neuspešno, saj se je na razpis javil le en ponudnik, ki je oddal ponudbo, visoko skoraj 450 tisoč evrov, kar je močno preseglo finančne zmožnosti družbe (ta je v celoti v lasti Občine Kamnik) in predračune, ki so jih predhodno poiskali. Zato so se odločili, da se projekta lotijo sami. »Za nami je res zahteven postopek in s ponosom lahko povem, da smo ga izvedli brez večjih težav. Ponosen sem na svoje sodelavce, ki so se v tem projektu zares izkazali za zaupanja vredne. Zadnjih nekaj let namreč načrtno usposabljamo zaposlene, da lahko izvajajo najzahtevnejša servisna opravila na žičniških napravah. Delali so v precejšnjem mrazu, naredili kar nekaj nadur, pri tem pa vseskozi pazili na svojo varnost in varnost ostalih deležnikov. Menjavo vrvi je neposredno vodil naš vodja obratovanja Andrej Potočnik. Tuji partnerji so nam priskrbeli vlečne vitle, dvigala ter specialno orodje in ob koncu zalili konuse na vrveh. Vse ostalo smo naredili sami,« pravi direktor družbe Velika planina Leon Keder. Kot je še poudaril, se je pri tem projektu izkazalo, da zmorejo izvesti tudi najzahtevnejše posege.

Končni izračun stroškov bo znan v tem tednu, a že zdaj je jasno – tako pravi direktor –, da bodo za menjavo vrvi odšteli manj od načrtovanih 200 tisoč evrov. Za samo vrv so plačali 117 tisočakov, želijo pa si, da bi jim služila kar se da dolgo. »Zakonodaja po novem ne predpisuje omejitve glede starosti vrvi, le njeno brezhibnost. Če je vrv brezhibna, jo lahko uporabljamo tudi več kot dvajset let,« še doda Keder, ki pa se zaveda, da s tem investicije v nihalko še niso končane. Naslednja večja vzdrževalna dela so nakup reševalnih kapsul in nakup novih kabin za potnike.

Po prvih testnih vožnjah minuli teden je nihalka uspešno prestala tehnični pregled in v petek, 31. januarja, so v družbi Velika planina prejeli tudi uporabno dovoljenje. Nihalka tako od včeraj, 2. februarja, znova vozi po (zimskem) voznem redu, in sicer od ponedeljka do četrtka ob 9., 10., 12, 14. in 16. uri, od petka do nedelje in v času praznikov ter šolskih počitnic pa od 9. do 17. ure vsako polno uro.

Včeraj so pripravili tudi manjšo slovesnost za zaposlene, medije in župana s sodelavci.