Potnikov na brniškem letališču je bilo lani manj predvsem zaradi stečaja Adrie Airways. / Foto: Gorazd Kavčič

Stečaj vplival na promet

V družbi Fraport Slovenija so v minulem letu na brniškem letališču zabeležili petodstotni padec števila potnikov, kar je predvsem posledica stečaja Adrie Airways. Z nadomestilom izpadlega prometa so zadovoljni, saj so sprva pričakovali še večji izpad.

Zgornji Brnik – Minulo leto so na ljubljanskem letališču zaznamovale velike spremembe v strukturi prometa in zajetne naložbe v letališko infrastrukturo, med katerimi izstopa začetek gradnje novega terminala.

Ob koncu leta 2019 so našteli 1.721.355 potnikov, kar je pet odstotkov manj kot leto poprej. »Padec prometa gre na račun stečaja domačega letalskega prevoznika, ki je do stečaja v zadnjih dneh septembra prepeljal približno polovico vseh potnikov na ljubljanskem letališču. Od 29 povezav v poletnem voznem redu jih je bilo s prenehanjem letenja Adrie Airways izgubljeno devet. Z zimskim voznim redom smo na Brniku pozdravili tri nove prevoznike. Lufthansa, Swiss International Air Lines in Brussels Airlines so vzpostavili letenje v Frankfurt, München, Zürich in Bruselj. Večina drugih prevoznikov, ki letijo na ljubljansko letališče, je letenje okrepila z dodajanjem frekvenc ali z letenjem z večjimi letali. V trenutnem zimskem voznem redu redne lete opravlja dvanajst letalskih prevoznikov, ki se jim bodo poleti pridružili še vsaj trije: British Airways s štirimi leti na teden na londonsko letališče Heathrow, Iberia s štirimi leti na teden v Madrid in Finnair z dnevno povezavo s Helsinki,« pojasnjujejo v družbi Fraport Slovenija, kjer si z nekoliko nižjimi številkami ne belijo glave. »S kompenzacijo izpadlega prometa v zadnjih treh mesecih leta smo zadovoljni, saj smo sprva pričakovali nekoliko večji izpad števila potnikov. Glede na trenutne napovedi prometa ocenjujemo, da se bo ta razvijal skladno s pričakovanji. V letu 2020 pričakujemo vsaj 1,5 mio potnikov,« razvoj prometa po prenehanju delovanja domačega letalskega prevoznika komentira mag. Janez Krašnja, vodja letaliških storitev v Fraportu Slovenija. 

Zagotovo pa se bo število potnikov dvignilo poleti prihodnje leto, ko je predvideno dokončanje gradnje novega potniškega terminala, ki poteka po načrtih. Kot pravijo v Fraportu, je že zgrajena betonska konstrukcija z nosilnimi stebri, proti koncu gre gradnja nosilne konstrukcije prvega nadstropja, podpisali pa so tudi že pogodbi za dobavo opreme za sortirnico prtljage ter za izvedbo tehničnega varovanja novega terminala.