Stečajni upravitelj Janez Pustatičnik

Adrijina dovoljenja kupil Rastoder

Družba Air Adriatic poslovneža Izeta Rastoderja je letalska dovoljenja in spričevalo Adrie Airways na javni dražbi kupila za 45 tisoč evrov.

Zgornji Brnik – Letalska dovoljenja in spričevalo Adrie Airways v stečaju je na včerajšnji javni dražbi po izklicni ceni 45 tisoč evrov kupila lani ustanovljena družba Air Adriatic ljubljanskega poslovneža Izeta Rastoderja, največjega dobavitelja banan v Sloveniji. Kupec mora v treh dneh podpisati pogodbo, kupnino pa plačati v mesecu dni. Na dražbi sta sicer sodelovali še podjetji Komforia, ki je v lasti istoimenske družbe iz hrvaškega Čakovca, njen direktor pa je Janez Sever, in Dedal Aero, katere direktor je nekdanji Adrijin pilot Dejan Slodej. Omenjena dražitelja cene nista skušala dvigovati, smo izvedeli. Ruskih vlagateljev, ki so se omenjali v zadnjih dneh, pa ni bilo med dražitelji.

Predstavnica Air Adriatica po končani dražbi ni bila na voljo za izjavo, v preteklosti pa so mediji poročali, da želi Rastoder z novo letalsko družbo vstopiti na trg poslovnega najema letal. A dovoljenja in spričevalo Adrie Airways bo novi lastnik lahko uporabljal le, če bo pravočasno, do konca septembra, odpravil neskladja, ki so nastala po preklicu operativne licence in začetku stečajnega postopka.

Stečajni upravitelj Janez Pustatičnik je pojasnil, da je bila predmet včerajšnje prodaje poslovna celota s spričevalom in dokumenti, ki bodo kupcu po odpravi neskladij omogočili letenje oziroma nadaljevanje letalskih operacij. Gre predvsem za pridobitev ustreznega kadra in pripravo vsega potrebnega za vzdrževanje letal in drugih operacij, ki so za letalske prevoznike zelo specifični.

»Kupec ne more zdaj nikjer pristati, ker ne leti. Najprej mora vzpostaviti vse potrebno. Skrajni rok, da se v Nemčijo sporoči, ali se bo poletna sezona izvajala, je do 31. januarja, enako tudi na Nizozemsko,« je razložil Pustatičnik. Ali bo izkoristil članstva, ki jih je imela Adria Airways v različnih organizacijah, bo odločitev kupca, ki bo imel tudi možnost najema preostalega premoženja Adrie (blagovna znamka, poslovna stavba, oprema), dokler to ne bo prodano, je dodal.

Eden od dražiteljev, nekdanji Adrijin pilot Dejan Slodej, je po končani dražbi povedal, da so imeli v družbi Dedal Aero interes za nakup Adrijinih dovoljenj, a ne po tako visoki ceni. »Če se primerjamo z Litvo, tam delujeta dve letalski družbi, ki sta večji od bivše Adrie Airways. Delujeta zelo pozitivno, ena od družb je eden boljših zaposlovalcev,« je dejal. Z drugačnim poslovanjem bi bila lahko po njegovem mnenju uspešna tudi Adria. Denarni tok je velik, marža je sicer zelo majhna, tako da je treba biti pazljiv, a prepričani so, da se da, je dejal. »Adria je bila samopostrežna, zadnje čase pa zelo v akciji,« je še dodal.

Stečajni upravitelj Janez Pustatičnik je napovedal, da je prva naslednja naloga priprava otvoritvenega poročila in načrta poteka stečajnega postopka, v teku pa je tudi preizkus terjatev. Samo prednostnih terjatev je lahko za dvanajst milijonov evrov, če so jih vsi zaposleni prijavili v obsegu, kot se pričakuje, je razložil. Ko bodo vse prijavljene terjatve, teh je okoli 2800, pregledane in preizkušene ter bo nedvomno, da ni kakšne zastavne pravice, potem bo šla v prodajo tudi blagovna znamka, do tedaj pa jo kupec dovoljenj lahko najame in uporablja.

Glede preostale stečajne mase je Pustatičnik ocenil, da sta stavba Adrie Airways in stavbna pravica vredni več milijonov evrov, uradna cenitev pa sicer še ni znana. Vrednost simulatorja letenja je ocenjena na 95 tisoč evrov, na prodaj bo tudi veliko rezervnih delov, ki se nahajajo na različnih lokacijah po svetu, po internih ocenah pa je njihova vrednost višja od milijona evrov. »Precej je seveda odvisno, kaj bo pokazal trg. Zanimanje so nekateri že pokazali,« je dejal. Adria ima tudi precej svojih terjatev do upnikov, kar nekaj – več kot milijon evrov – jih je stečajni upravitelj s sodelavci tudi že izterjal.

Pustatičnik pričakuje, da bo stečajni postopek, ki se je začel 30. septembra lani, dolgo potekal, odvisno je tudi od vloženih tožb in prerekanja terjatev. »Zagotovo ne bo stečaj končan v letu dni, ampak saj vidite, da gre že po obsegu terjatev za enega večjih stečajev v zadnjem obdobju, če ne že največjega.«