Kolone in razdalje

Med Mestno občino Kranj in ministrstvom za infrastrukturo, ki ga vodi Kranjčanka Alenka Bratušek, v zadnjem obdobju poteka polemika o smiselnosti izgradnje novega avtocestnega priključka Kranj sever. Kranjčani so prepričani, da bi ta priključek skupaj z načrtovano severno obvoznico občutno razbremenil promet na cesti med Šenčurjem in Kranjem (za 33 odstotkov) in na glavni mestni prometnici – Cesti Staneta Žagarja (za 46 odstotkov). Na ministrstvu pa zagovarjajo rešitev brez novega priključka Kranj sever, temveč z rekonstrukcijo brniške ceste in s podaljšanjem severne obvoznice do avtocestnega priključka Kranj vzhod.

Glavni argument ministrstva proti priključku Kranj sever je njegova premajhna oddaljenost od obstoječega avtocestnega priključka Kranj vzhod, kar da bi negativno vplivalo na varnost in pretočnost prometa na avtocesti. Na ministrstvu so tako izračunali, da bi bila medsebojna razdalja med priključkoma od 1100 do 1250 metrov, medtem ko je priporočljiva minimalna razdalja 1700 metrov. No, v Kranju pravijo drugače, namreč da bi lahko oddaljenost znašala do 1,43 kilometra. Ob tem še opozarjajo, da je na slovenskih avtocestah kar nekaj primerov, ko sta sosednja priključka med seboj oddaljena manj od priporočljive minimalne razdalje, in da imajo tudi vse primerljive mestne občine ob slovenskem avtocestnem križu vsaj po en priključek, ki ne zadostuje temu kriteriju.

Nismo prometni strokovnjaki, zato se v debato o ustrezni razdalji med avtocestnima priključkoma ne bomo spuščali. Zagotovo pa lahko pritrdimo kranjskemu županu Matjažu Rakovcu, ki opozarja, da je bil Kranj, tretja največja slovenska občina po številu prebivalcev, v zadnjih treh desetletjih pri izgradnji nove državne prometne infrastrukture skoraj popolnoma spregledan. Res je bilo v zadnjih dveh letih nekaj rekonstrukcij mostov in krožišč (južna obvoznica, Delavski most ter krožišči Primskovo in Bitnje), a to še vedno niso nove cestne povezave, ki bi razbremenile bistveno povečan promet v rastočem mestu. Res je tudi, da se je promet na glavni cesti Kranj–Šenčur v zadnjih letih tako povečal, da so opozorila na dolge kolone vozil ob popoldanskih prometnih konicah postala že stalnica v radijskih prometnih informacijah. Obstoječe razmere so zato zagotovo nedopustne in terjajo čimprejšnje ukrepanje.

Kaj je bolj nujno – nov avtocestni priključek, severna obvoznica ali štiripasovnica med Šenčurjem in Kranjem –, pa naj odločijo za to poklicani. Mi, vozniki, bi se samo radi normalno vozili, in ne stali v kolonah.