Do poletja še več redarjev

Medobčinski inšpektorat in redarstvo občin Bled, Bohinj in Železniki se bo kadrovsko okrepil, občine pa ga bodo sofinancirale v drugačnih deležih kot doslej.

Spremenil se bo tudi ključ financiranja skupne občinske uprave, saj so potrebe Bleda in Bohinja večje kot v Železnikih. Pri tem so upoštevali število redarjev, ki jih potrebujejo v posamezni občini, ter petletno povprečje prekrškovnih in inšpekcijskih postopkov.

Železniki – Železnikarski občinski svetniki so na zadnji seji potrdili osnutek odloka o ustanovitvi Medobčinskega inšpektorata in redarstva (MIR) občin Bled, Bohinj in Železniki. Odlok, ki ga morata potrditi tudi bohinjski in blejski občinski svet, so po besedah vodje MIR Primoža Laha pripravljali in usklajevali več mesecev, pri tem pa so upoštevali dejanske potrebe občin po kadru in nalogah. Z odlokom bodo omogočili sklenitev nove pogodbe, v njem pa so določili nižje deleže sofinanciranja MIR za Železnike in Bohinj, medtem ko bo Bled prevzel precej večji delež. Kot dodatno nalogo so uvedli področje civilne zaščite, poleg tega pa želijo do poletne turistične sezone zaposliti dodaten kader. Zaposlili naj bi še tri redarje in jih bo skupaj deset, vodjo redarstva ter svetovalca za zaščito reševanje. Na MIR bo tako 16 zaposlenih.

Lah je kot glavna razloga za sprejem odloka navedel spremenjeno situacijo na področju prometne varnosti ter javnega reda in miru na območju Bleda in Bohinja, predvsem v času poletne turistične sezone, ter spremembo državnega sofinanciranja skupnih občinskih uprav. Država ta čas sofinancira 50 odstotkov stroškov plač in prispevkov zaposlenih, z letom 2020 pa se bo delež sofinanciranja znižal na 35 odstotkov, je razložil Lah. Ker je sofinanciranje možno povečati z uvedbo dodatnih skupnih nalog (največ do 55 odstotkov), so predvideli še, da bo MIR po novem deloval tudi na področju civilne zaščite, kar jim bo delež državnega sofinanciranja dvignilo na 40 odstotkov. Kot je razložil Lah, so v okviru MIR že sedaj pripravljali načrte s področja zaščite in reševanja za občini Bohinj in Bled, po novem pa bo njihova strokovna oseba to počela tudi za Železnike, kjer so doslej najemali zunanje izvajalce. Direktorica občinske uprave Jolanda Pintar je ob tem dodala, da morajo občine imeti tudi izdelane in ažurirane načrte, povezane s požari, potresi, poplavami …, ter opozorila, da so ti dokumenti pomembni tudi v primerih, kot je bil plaz v Bohinju in z njim povezana tožba.

Spremenil se bo tudi ključ financiranja skupne občinske uprave, saj so potrebe Bleda in Bohinja po besedah Laha precej večje kot v Železnikih. Pri tem so upoštevali število redarjev, ki jih potrebujejo v posamezni občini, ter petletno povprečje prekrškovnih in inšpekcijskih postopkov. Bled naj bi tako po novem namesto polovičnega imel 61-odstotni delež sofinanciranja, Bohinju se bo s 40,5 zmanjšal na slabih 34 odstotkov, Železnikom pa se bo prepolovil z deset na 5,21 odstotka. Naloge s področja civilne zaščite pa bodo občine financirale v tretjinskih deležih.