Novo nosilno vrv za nihalko so v ponedeljek v zgodnjih jutranjih urah dostavili iz Avstrije. / Foto: Leon Keder

Menjava vrvi že poteka

Nihalka na Veliko planino ne bo vozila predvidoma do konca januarja.

Kamniška Bistrica – Nihalko na Veliko planino so po izrednem tehničnem nadzoru, ki je pokazal dotrajanost nosilnih vrvi, zaustavili v začetku decembra, a vse od takrat zaposleni v družbi Velika planina intenzivno delajo na tem, da bi vrvi kar se da hitro zamenjali in nihalko znova pognali.

V ponedeljek zgodaj zjutraj so iz Avstrije k spodnji postaji nihalke v Kamniški Bistrici že pripeljali dva koluta vrvi, težkih po 20 ton. »Dela glede menjave vrvi so v polnem teku. Pri tem se nam je že uspelo dogovoriti z ustreznimi izvajalci za posamezna dela, ki jih v družbi ne moremo sami izvesti. Poiskati smo morali prevoznika vrvi, ponudnika za dvigalo in za vitle (enega spodaj in drugega zgoraj), najeti smo morali kamione, pripraviti smo morali traso, nosilne elemente za dvigalo … Ko to storimo, moramo med drugim sneti kabine, pripeljati ustrezne vitle na planino, sidrirati staro vrv in jo pripraviti na odstranitev. Ko bomo staro vrv spustili, bomo začeli vpenjanje nove vrvi, izvedli zalivanje konusov ter izvedli ostala dela, ki so potrebna. Novo vrv bomo vpeli predvidoma v prvi polovici januarja. V drugi polovici januarja pa bomo izvedli montažo kabin, vzmetnih mehanizmov na zgornji in spodnji postaji, dvignili in popuščali uteži, demontirali škripce ter ostala dela, ki so potrebna za začetek obratovanja,« nam je pojasnil direktor družbe Leon Keder.

Ob ugodnih vremenskih razmerah bi nihalko lahko znova pognali nekje do konca januarja. Za novo nosilno vrv so odšteli sto tisočakov, predvidoma še enkrat toliko pa jih bodo stala še vsa dela na terenu.

Z nastalo situacijo so se preko direktorjevih poročil na decembrski seji seznanili tudi občinski svetniki, ki so vodstvo družbe s sprejetim sklepom pozvali, naj v času nedelovanja nihalke v skladu z veljavno zakonodajo ter pravili stroke zagotovi alternativni prevoz potnikov, in sicer tako, da vsem potnikom, ki namero o tem najavijo družbi vsaj 24 ur pred želeno potjo, vsaj štirikrat dnevno zagotovi prevoz (skupaj s prtljago) od Kranjskega Raka preko Marijaninih njiv in Ušivca do Zelenega roba in nazaj. Pri tem naj družba vse potnike obravnava enako – ne glede na sklenjen sporazum o sodelovanju z družbo. Cena prevoza naj bo za vse potnike enaka in naj se giblje v okviru cene za prevoz z nihalko.