Okoljevarstveno soglasje za prvo fazo protipoplavnih ukrepov in obvoznico v Železnikih naj bi bilo ponovno izdano marca prihodnje leto.

Poplavna varnost še ni ogrožena

Kljub odpravi okoljevarstvenega soglasja je projekt zagotovitve poplavne varnosti in izgradnje obvoznice v Železnikih še vedno možno izpeljati v predvidenih rokih, to je do konca leta 2023, so na strokovnem sestanku v Železnikih zagotovili pristojni.

Železniki – Zaradi zaskrbljenosti ob zadnjih zapletih, povezanih s projektom poplavne varnosti Železnikov in izgradnje obvoznice mimo starega dela mesta, so v Domelu minuli torek ob podpori občine in civilne iniciative, naklonjene projektu, sklicali sestanek vseh ključnih akterjev, med katerimi so bili projektant, predstavniki direkcij za vode in infrastrukturo ter izvajalci pridobivanja potrebnih zemljišč. Pristojni so zagotovili, da projekt zaradi nedavne odprave okoljevarstvenega soglasja, ki jo je dosegla domačinka s tožbo na upravnem sodišču, ni ogrožen. Okoljevarstveno soglasje naj bi bilo ponovno izdano marca, gradnjo pa je še vedno možno končati do konca leta 2023, ko so še na voljo evropska sredstva, so prepričani pristojni.

Predsednik uprave Domel Holdinga Matjaž Čemažar je v uvodu poudaril, da je poplavna varnost za Domel strateškega pomena, zato so se aktivno vključili v projekt in bodo kot največji delodajalec v Železnikih na pristojna ministrstva apelirali, da se postopki pridobivanja dovoljenj in soglasij pospešijo ter se izvedba projekta zaključi v predvidenem roku. Pri tem ne gre le za interes gospodarstva, pač pa tudi za zagotovitev varnega življenja v Selški dolini, je poudaril Čemažar in spomnil, da je uničujoči vodni val septembra 2007 vzel tri življenja in za seboj pustil veliko materialno škodo, ki je samo v Domelu znašala 8,5 milijona evrov.

Predstavnik civilne iniciative Aleš Primožič je povedal, da so že v prvih dveh dneh po njeni ustanovitvi zbrali več kot tisoč podpisov podpore. Udeleženci sestanka so si bili po njegovih besedah enotni, da bodo napeli vse sile za dosego skupnega cilja – to je uresničitev poplavne varnosti in obvoznice do leta 2023. To je poudaril tudi župan Anton Luznar, ki je izrazil zadovoljstvo, da so se vsi pristojni zbrali v Železnikih, ob tem pa je na udeležence apeliral, da bi njihova skupna srečanja odslej potekala vsak mesec v Ljubljani.

Nujen tudi zadrževalnik

Glavni projektant Rok Fazarinc je dejal, da je bila ves čas načrtovanja projekta vključena tudi javnost in da so pripravili več javnih predstavitev. »Več ali manj je bila tako s strani investitorja kot s strani Železnikarjev izkazana dobra volja in medsebojno zaupanje glede projekta, potem pa posamezna trenja lahko to precej zamajejo, kar je škoda,« meni Fazarinc. Zanikal je navedbe pritožnice v medijih, da se poplavna varnost z načrtovanimi ukrepi ne bo izboljšala, temveč celo poslabšala. Zatrdil je, da so Železniki zaradi sistema prodnih zadrževalnikov že danes bolj varni pred pogostimi visokimi vodami, a pred katastrofalnimi ujmami, kakršna je bila leta 2007, niso nič bolj varni kot tedaj. Z načrtovanimi ureditvami Selške Sore skozi Železnike na območju Na plavžu, ki je danes varno pred poplavami z desetletno povratno dobo, nameravajo zagotoviti varnost pred stoletnimi vodami. Na tem območju načrtujejo enega od ključnih posegov, to je odstranitev Dermotovega jezu, s čimer bo možna poglobitev struge od enega do treh metrov in razširitev pretočnega prereza na povprečno širino 18–20 metrov. Na območju Racovnika lahko s predvidenimi ukrepi dosežejo 50-letno poplavno varnost, enako velja za odsek od Domela do Alplesa. Da bi bili Železniki varni pred ujmami, kakršna je bila leta 2007, načrtujejo še zadrževalnik pod Sušo.

Poplavna varnost Železnikov je po besedah direktorja direkcije za vode Tomaža Prohinarja eden njihovih najpomembnejših projektov. Vreden je dobrih 34 milijonov evrov. Sredstva so zagotovljena v celoti, dobro polovico jih bo prispeval evropski kohezijski sklad. Zaradi črpanja evropskih sredstev se trudijo, da bi projekt končali do leta 2023. »Zadnji zapleti z razveljavitvijo okoljevarstvenega soglasja za zdaj še ne vplivajo na končne roke,« je dejal. Po napovedih Agencije RS za okolje lahko marca pričakujejo ponovno izdajo okoljevarstvenega soglasja. V tem primeru, tako Prohinar, ne bo nastala nobena zamuda, v prvi polovici prihodnjega leta pa že lahko pridobijo prva delna gradbena dovoljenja. Za gradnjo po ocenah potrebujejo dve leti.

S pritožnico se dogovarjajo

Ob tem intenzivno potekajo tudi odkupi zemljišč. Po podatkih Prohinarja imajo na Selški Sori od desetih hektarov že pridobljenih osem hektarov zemljišč. Želijo si, da bi še pred ponovnim odločanjem o okoljevarstvenem soglasju prišli do dogovora s pritožnico glede njene nepremičnine, ki zaradi obvoznice ne bo več primerna za bivanje. »Z gospo se ves čas dogovarjamo in pogovarjamo. Glede na to, da pogovori še niso končani, več od tega ne bom povedal. Rešitev je več,« je povedal predstavnik direkcije za infrastrukturo Tomaž Willenpart, ki upa, da ne bo potrebna skrajna možnost – razlastitev. Glede obvoznice, ki jo nameravajo umestiti na načrtovani oporni zid ob Selški Sori, je povedal, da so med več obravnavanimi variantami izbrali tisto, ki je edina optimalno sprejemljiva, ker bo zajela tako tranzitni kot tudi lokalni promet.

Za izvedbo prve faze projekta morajo pridobiti 488 parcel, od katerih jih je 310 v lasti fizičnih in pravnih oseb. Zaradi izgradnje obvoznice bo treba odstraniti približno deset objektov. Predstavnik Ljubljanskega urbanističnega zavoda, ki je izvajalec pridobivanja pravice graditi, je povedal, da prav ta čas poteka vročanje ponudb lastnikom in da so kar uspešni, saj se je več kot polovica zelo hitro odločila podpisati.