Turki prihajajo na Karavanke

Predvidoma marca se bo v jeseniški občini odprlo velikansko gradbišče. Turško podjetje Cengiz bo začelo graditi drugo cev predora Karavanke. Dela naj bi trajala pet let, čeprav je vodstvo turškega podjetja zagotovilo, da jih bodo skušali zaključiti leto prej in s tem ujeti Avstrijce, ki Karavanke minirajo že od septembra lani in so doslej prodrli že 1850 metrov globoko.

Po skoraj dveh letih zavlačevanj zaradi nenehnih pritožb neizbranih ponudnikov se zdaj vendarle zdi, da ni več ovir za začetek gradnje, zlasti po nedavni napovedi Kolektorja CPG, da se na odločitev ne bo več pritožil. A ob tem so v Kolektorju opozorili, da je odločitev Darsa »nerazumna za slovenski proračun«, saj da Cengiz ne bo imel slovenskih podizvajalcev, kar da bi za slovenski proračun pomenilo več kot deset milijonov evrov prihodkov v obliki davkov in prispevkov. Za kakšno ceno bo Cengiz na koncu zgradil drugo cev, Dars uradno še ne razkriva, saj odločitev še ni pravnomočna. Po podatkih Kolektorja naj bi Turkom uspelo s ponudbo 98 milijonov evrov, Kolektor je na koncu ceno spustil na 102 milijona evrov. A spomnimo, Cengiz je lani v prvem razpisu kot najugodnejši od devetih ponudnikov ponudil ceno 89,3 milijona evrov, konzorcij s Kolektorjem pa ceno 109,4 milijona evrov. Če držijo neuradne navedbe o višini sedanje ponudbe, je torej sedanja sprejeta ponudba Cengiza za deset milijonov evrov višja kot lani ponujena cena, medtem ko je konzorcij s Kolektorjem ceno spustil za več kot sedem milijonov evrov ...

Lani, ko je Dars prvič izbral Cengiz kot najugodnejšega ponudnika, se je v javnosti pojavil tudi zapis Delavske svetovalnice o domnevnem kršenju pravic delavcev s strani podjetja Cengiz pri gradnji turškega letališča. A takrat je vodstvo turške družbe zagotovilo, da bodo dela v Sloveniji izvajali povsem v skladu s slovenskimi in evropskimi standardi, skrb da bo posvečena zdravju in varnosti delavcev, tako kot je bilo do sedaj pri vseh projektih podjetja. Kot so navedli lani, je podjetje Cengiz v Turčiji in v tujini zgradilo ali izvaja gradnjo že skupaj 446 kilometrov avtocestnih in železniških predorov v dogovorjenih rokih in zahtevani kvaliteti, kar predstavlja gradbene reference, ki jih ne zagotavlja nobeno gradbeno podjetje v Sloveniji.

Upajmo, da bo petletna gradnja potekala čim bolj gladko, da bo čim manj vplivala na vsakodnevno življenje domačinov na Jesenicah in da bo od »mega« projekta imela kaj tudi lokalna skupnost …

Kar se tiče prihoda turških delavcev na Karavanke, pa imajo Jesenice k sreči prav z multikulturnostjo že iz zgodovine veliko (pozitivnih) izkušenj.