Člani Lokalnega odbora Levice Kranj Mateja Potočnik, Miha Kordiš in Ana Štromajer so v petek v Kranju predstavili, zakaj je nujno potrebna posodobitev gorenjske železniške proge. / Foto: Tina Dokl

Čim prej prenova gorenjske proge

Člani odbora Državnega zbora za finance so v petek podprli dopolnili SDS in Levice, s katerima se Direkciji Republike Slovenije za infrastrukturo namenja dodatnih devetdeset milijonov evrov, porabila pa naj bi jih za nadgradnjo gorenjske železniške proge.

Kranj – Minuli četrtek je vodje poslanske skupine Slovenske demokratske stranke Danijel Krivc na župane Kranja, Naklega, Škofje Loke, Žirovnice, Radovljice in Jesenic naslovil dopis, v katerem je sporočil, da so v poslanski skupini SDS vložili amandmaja k dopolnjenima predlogoma proračunov Republike Slovenije za leti 2020 in 2021 za zagotovitev sredstev za projekt Nadgradnja gorenjske železniške proge. »Dela bi bilo najbolje opraviti v drugi polovici leta 2020 oziroma v prvi polovici leta 2021, v času nadgradnje obstoječe cevi železniškega predora Karavanke,« predlagajo v SDS.

Prav tako je amandma vložila Levica, člani Lokalnega odbora Levica Kranj pa so na petkovi popoldanski novinarski konferenci v Kranju pojasnili glavne razloge, zaradi katerih je nadgradnja gorenjske železniške proge nujno potrebna.

»Še preden pojasnimo vse vzroke za čimprejšnjo nadgradnjo železniške proge, naj povem, da sta bila prav danes na odboru za finance sprejeta amandmaja za skupaj devetdeset milijonov evrov. Končni znesek je sicer predviden v skupni višini 113 milijonov evrov (brez DDV),« je povedal poslanec iz Škofje Loke Miha Kordiš in pojasnil, da so nekatere občine že rezervirale sredstva za izgradnjo priključnih cest do novih in prenovljenih objektov, saj Resolucija o nacionalnem programu razvoja prometa nadgradnjo predvideva do leta 2022.

»Pripravljenost občin na sofinanciranje je razumljiva, saj je bila proga zgrajena pred 130 leti. Njena zmogljivost presega devetdeset odstotkov, prehitevalni tiri so prekratki, signalnovarnostne naprave nosijo že štiri križe. Posledično je hitrost na nekaterih odsekih omejena na borih petdeset kilometrov na uro. Posledica je ta, da se množijo zamude in okvare,« je povedala občinska svetnica Levice v Radovljici Mateja Potočnik, občinska svetnica Levice v Kranju Ana Štromajer pa je dodala, da je nadgradnja investicija v kakovostni železniški promet in ukrep za trajnostno mobilnost, ki neposredno naslavlja podnebno krizo. »Delež emisij CO2 iz cestnega prometa znaša kar 38 odstotkov vseh emisij, iz železniškega pa le en odstotek. A število potnikov Slovenskih železnic je – zaradi njihove podhranjenosti in posledično padajočega standarda – med letoma 2008 in 2016 padlo za 16 odstotkov. Prenova gorenjske proge bi trend obrnila, potnike preusmerila s cest na tire in obrzdala pritisk na okolje,« je poudarila Štromajerjeva.

»Nam je žal, da se še ne pogovarjamo o tem, da Gorenjska potrebuje drugi tir, ampak zgolj o tem, da se postavijo podvozi, nadvozi, obnovijo postaje, signalizacija in s tem poveča pretočnost,« je še povedal Miha Kordiš in dodal, da vztraja pri geslu z volitev: »Levica za točen vlak!«