»Ko pnevmatike shranimo, jih naložimo leže, eno na drugo. Nikoli jih ne postavimo pokonci,« svetuje Franci Rogelj.

Kako avtomobil pripravimo na mrzle in snežene dni

Čeprav ima večina voznikov najprej v mislih menjavo pnevmatik, pa priprava vozila na hladnejše zimske mesece obsega še precej več. Nekaj nasvetov o tem, kako svojega jeklenega konjička pripravimo na mraz in sneg, je z nami delil Franci Rogelj iz Petrolove mreže servisov Vianor.

O tem, kaj imamo poleg obvezne opreme še v avtomobilu: »V težavah vedno prideta prav odeja in manjša lopata, seveda pa ne smemo pozabiti na strgalo za čiščenje zamrznjenih stekel ter metlico, da avto lahko očistimo snega. Poleg tega, da je vožnja s slabo očiščenim avtom nevarna, je tudi kazniva.«

O izbiri zimskih pnevmatik: »Pomagamo si lahko s številnimi testi, ki so na voljo, pri tem pa moramo biti pozorni na to, pod kakšnimi pogoji so bili testi opravljeni, in upoštevati kredibilne teste, saj se za nekaterimi lahko skriva tudi reklama. Zagotovo pa na končno izbiro vplivajo slog vožnje in druge potrebe voznika.«

Kako preverimo, ali so naše pnevmatike še primerne za prihajajočo zimo?

Vsekakor mora pnevmatika imeti dovolj globok profil, prav tako pa mora biti tudi prožna. Pnevmatike namreč sčasoma postanejo trde, zaradi česar se zavorna pot podaljša, kar pa lahko še posebno na mokrem ali zasneženem cestišču povzroči težave ali celo prometno nesrečo. Vsekakor je pnevmatike, ki so starejše od šest let, treba zamenjati z novimi.

Danes je na trgu precej različnih tipov pnevmatik. Kaj vi svetujete strankam, na kaj morajo biti pozorni, ko se odločajo za nakup pnevmatik?

Pomagamo si lahko s številnimi testi, ki so na voljo, pri tem pa moramo biti pozorni na to, pod kakšnimi pogoji so bili testi opravljeni, in upoštevati kredibilne teste, saj se za nekaterimi lahko skriva tudi reklama. Zagotovo pa na končno izbiro vplivajo slog vožnje in druge potrebe voznika. Mi imamo dolgoletne izkušnje, zato strankam na podlagi njihovih želja znamo svetovati. Vsekakor je pomembno, da se stranka posvetuje z vulkanizerjem, ki mu zaupa.

Na kaj moramo biti pozorni, če pnevmatike hranimo doma?

Predvsem je pomembno, da jih hranimo v temnem prostoru z normalno vlažnostjo in čim konstantnejšo temperaturo. Gume naložimo leže, eno na drugo. Nikoli jih ne postavimo pokonci, saj v tem primeru lahko izgubijo obliko in se pojavijo težave.

Menjava pnevmatik je prva skrb voznikov pred zimo. Pozorni pa moramo biti tudi na druge pomembne točke v avtomobilu. Katere?

V hladnejših dnevih je še toliko pomembnejše stanje našega akumulatorja, ki ga najlažje preverijo strokovnjaki v avtoservisih, ki imajo za to tudi potrebne aparature. Življenjska doba današnjih akumulatorjev je od pet do deset let. Hkrati je dobro, da strokovnjaki opravijo tudi kontrolo hladilne tekočine. Pravočasno je treba zamenjati tekočino za čiščenje vetrobranskih stekel, da nas vreme ne preseneti in nam tekočina zmrzne v ceveh ali rezervoarju, preverimo pa tudi stanje brisalcev, ki jih v tem obdobju še več uporabljamo.

Kaj je – poleg obvezne opreme, seveda – še dobro imeti v avtomobilu?

V težavah vedno prideta prav odeja in manjša lopata, seveda pa ne smemo pozabiti na strgalo za čiščenje zamrznjenih stekel ter metlico, da avto lahko očistimo snega. Poleg tega, da je vožnja s slabo očiščenim avtom nevarna, je tudi kazniva.

Zaradi posipanja cest sta bolj izpostavljeni tudi karoserija in podvozje avtomobila.

Priporočamo, da avto pred zimo kvalitetno očistimo in zaščitimo s premazom. Podvozja pa ne očistimo le po koncu zime, temveč večkrat, zlasti če je zima radodarna s snegom in je posledično na cestah več soli za posipanje.

Ali Slovenci zgledno skrbimo za svoje jeklene konjičke?

Mislim, da smo dovolj skrbni. Opažamo tudi, da nam stranke vsako leto zastavljajo več vprašanj glede vzdrževanja avtomobilov in želijo vedno bolj kakovostne storitve.