Večja varnost v spletni trgovini

Ponudniki plačilnih storitev se bodo do konca prihodnjega leta morali prilagoditi zahtevam, ki izboljšujejo varnost potrošnikov pri spletnem trgovanju.

Kranj – Zakon o plačilnih storitvah, storitvah izdajanja elektronskega denarja in plačilnih sistemih uvaja pri plačevanju v spletni trgovini nove varnostne zahteve, ki jih bolj podrobno določa uredba Evropske komisije. Nove zahteve so sicer začele veljati sredi septembra, a ker bo prilagoditev spletnega trgovanja novim predpisom precej zahtevna, so se v Banki Slovenije po zgledu pristojnih organov drugih držav Evropske unije odločili za prehodno obdobje, ki bo trajalo do konca prihodnjega leta. Evropski bančni organ je sredi oktobra objavil, da je 31. december 2020 skrajni rok, do katerega morajo ponudniki plačilnih storitev zagotoviti primerne rešitve.

Po novem bodo morali ponudniki plačilnih storitev avtentičnost stranke preveriti z najmanj dvema ustreznima elementoma in na tak način potrošniku zagotoviti varno plačevanje v spletni trgovini. Zdaj v Sloveniji pa tudi drugje v Evropski uniji pri večini kartičnih plačilnih transakcij preverjajo avtentikacijo potrošnika na podlagi podatkov, natisnjenih na plačilni kartici (številka kartice, ime in priimek stranke, veljavnost, varnostna koda), in enkratnega gesla, prejetega prek kratkega tekstovnega sporočila, ki ga uporabnik prejme na mobilno napravo, vendar takšen način avtentikacije ne izpolnjuje zahtev nove uredbe oziroma zahtev po preverjanju avtentičnosti stranke z uporabo najmanj dveh elementov.