Podobe izgubljenega časa: razstava avtorja Romaina Thieryja v okviru letošnjega Pianopolisa v Stolpu Škrlovec / Foto: Primož Pičulin

Rekvijem za klavir

Francoski fotograf Romain Thiery se v okviru festivala Pianopolis, ki se danes začenja v kranjskem Stolpu Škrlovec, predstavlja s fotografsko razstavo Rekviem za klavirje. Fotografije klavirjev v zapuščenih evropskih gradovih so ponesle avtorjevo ime v sam vrh poznavalcev umetnosti po svetu.

Pianopolis, prvi festival za mesto in klavir, bo v treh večerih od petka do nedelje v Stolpu Škrlovec povezal sodobne, klasične, džezovske, elektronske in avtorske zvoke klavirja. Po lanskem junijskem uličnem koncertnem maratonu in septembrskem festivalu Layerjeva hiša s programskima partnerjema PianoRoom in KUD Kataman tako prireja že drugi klavirski praznik s premiernimi nastopi domačih in mednarodnih glasbenikov – nastopili bodo priznani pianisti Joep Beving, Shida Shahabi, Carlos Cipa in Drago Ivanuša. V nedeljo bodo nastopili perspektivni glasbeniki, obenem pa bo premierno predstavljena tudi plošča Zlati pianisti. Gre za zmagovalce letošnjega 48. tekmovanja glasbenikov, bodočih nosilcev glasbene kulture pri nas.

V okviru letošnjega festivala bo na ogled tudi razstava francoskega fotografa Romaina Thieryja, imenovana Rekvijem za klavirje. Njegove fotografije so sprožile veliko zanimanje prestižnih evropskih glasbenih institucij, poleg tega sodeluje z različnimi založniki ter umetniki iz celega sveta. Fotografa, ki sicer prebiva v Montpellierju, poklicna pot vodi po mnogih evropskih in svetovnih mestih; ta teden je štiri dni prebival v idilični ustvarjalni rezidenci Layerjeve hiše.

Fotografske podobe klavirjev, ki jih je načel zob časa, v zapuščenih zgradbah, gradovih – kaj vas je pripeljalo do tega nenavadnega, a nadvse hipnotičnega motiva?

Na neki način mi je kombinacija glasbe ter fotografije položena že v gene, saj je moja mati delovala kot poklicna fotografinja kulturne dediščine. Že v otroštvu sem se začel učiti igranja in še danes rad – tudi na odprtjih svojih razstav – sedem za klavir. Fotografija me je navdušila pred desetimi leti, svoj hobi sem tako spremenil v strast in nekega dne, ko sem po naključju naletel na pozabljen klavir v nekem zapuščenem gradu na jugu Francije v bližini rodnega Bordeauxa, je ta strast prerasla v poklic.

Razstavna serija Rekvijem za klavir, za katero ste prejeli mnoge mednarodne fotografske nagrade in je sedaj na ogled tudi v Kranju, je katapultirala vaše ime v sam vrh svetovne fotografske umetnosti.

Razstava je skupek do sedaj posnetih fotografskih podob, ki mi jih je uspelo ujeti v svojih raziskovalnih poteh iskanja klavirjev v zapuščenih gradovih po Evropi, od Francije, Nemčije, Poljske ... Klavir je globoko zakoreninjen v našo kulturno bit, zato ga želim v objektiv ujeti kot prvinskega – nikoli dodatno ne aranžiram mizanscene, temveč želim ohraniti njeno avtentičnost. Tako kot klasična glasba, seveda tudi klavirska, zmore preseči meje časa in zgodovine, prav to velja tudi za fotografijo, zato menim, da simbioza obeh umetnosti najde svojo skupno točko prav v pojmu časa.

Z vašo izjemno razstavo Rekvijem za klavir potujete po vsem svetu in še vedno iščete primerne lokacije z želenim motivom. Se kakšnega nadejate tudi med bivanjem pri nas?

Čeprav mnogokrat dokaj naporen mi je tovrstni način življenja in potovanja po vsem svetu zelo pri srcu, saj ob tem spoznavam mnoge čudovite kraje ter pridem v stik s številnimi zanimivimi ljudmi. Tudi v Kranju sem nadvse navdušen nad izjemnim gostoljubjem, obenem pa fasciniran nad vašo arhitekturo in prelepo krajino. V teh dneh mi je uspelo obiskati Ljubljano, prav sedaj pa se odpravljam tudi na Bled – kdo ve, morda naletim na primeren motiv prav tu.