S skupino si vsak dan na zemljevidu ogledamo zastavljeno pot. Na tiskanem zemljevidu kolesar najlaže dobi predstavo o deželi, po kateri potuje. / Foto: Janez Logar

Načrtovanje kolesarskih potovanj

V soboto smo se vrnili z drugega kolesarjenja ob Nežiderskem jezeru in zopet smo doživeli lep izlet z dobro in radovedno druščino. Med potjo smo se pogovarjali tudi, kaj vse je pomembno za izvedbo dobrega izleta. To so dobra družba, želja po gibanju v naravi in spoznavanju novih krajev, dobra hrana na poti in ravno prave destinacije, ki kolesarjev ne utrudijo preveč, udeleženci pa ob tem kaj novega spoznajo in doživijo. Ob vsem tem je načrtovanje tras ena izmed najpomembnejših dejavnosti pred izletom.

Najprej izberemo destinacijo – pokrajino, državo, ki jo želimo obiskati. Pri tem je dobro, če upoštevamo ideje prijateljev, znancev, ki so traso že prekolesarili. Poznati moramo tudi fizično pripravljenost kolesarjev, ki potujejo z nami.

Pri načrtovanju večdnevnih potovanj izberemo prenočišča in predvideno razdaljo med njimi. Prenočišča ne smejo biti predraga, razdalja med njimi mora biti med sedemdeset in sto kilometri, našim kolesarjem naj bi nudila tudi prostor za večerno druženje. Dobro je, ali vsaj za prvi dan poznam tudi mesto, kjer se bomo preoblekli in jedli, ter kje bomo lahko parkirali kombi.

Pri načrtovanju si pomagam s spletnimi zemljevidi. Obstaja nekaj dobrih spletnih strani, ki omogočajo načrtovanje tras. Sam uporabljam spletno stran bikemap.net. Prednosti strani:

- Ob izmerjeni razdalji med želenimi kraji vidimo tudi višinski profil trase, torej kakšni klanci nas čakajo.

- V program objavljajo in opisujejo svoje trase tudi drugi kolesarji, njihove izkušnje so zelo dobrodošle.

- Strani ima funkcijo Heat map, ki prikazuje, katare poti so kolesarji že prevozili in tudi katere poti so kolesarjem najbolj prijazne. Poti, ki so največkrat prevožene, so obarvane z močno rdečo, tiste, ki so prekolesarjene manjkrat, pa oranžno. Neprevožene ceste niso obarvane, kar pomeni, da za kolesarje niso primerne (na primer hitre ceste). Torej bolj ko je pot rdeča, bolj je prijazna kolesarjem.

- Ko je trasa določena, lahko iz programa izvozim datoteko .gpx, ki jo vnesem v svojo navigacijsko napravo.

Pri načrtovanju poti so nepogrešljivi tudi tiskani kolesarski zemljevidi, če le obstajajo. Turistično bolj razvite regije, ki ponujajo aktivni turizem, so jih večinoma izdale. Ti zemljevidi imajo različno obarvane in oštevilčene poti, ki se logično povezujejo med seboj in so usklajene s situacijo na terenu. Dobri zemljevidi res upoštevajo samo poti, ki so rezervirane za kolesarje.

Vsako traso bi si sicer želel ogledati in prevoziti, preden tja vodim skupino. Vendar v praksi zaradi časovne stiske to ni vedno mogoče.

Načrtovanje doma zahteva veliko natančnosti in vztrajnosti, kajti če doma pot dobro načrtuješ, na terenu ni težav z iskanjem prave poti.