Kam jadra Adria?

Adria Airways, ki – sprva kot Adria Aviotransport – deluje že od leta 1961, si je v tem času uspela zgraditi sloves ene najboljših slovenskih blagovnih znamk in se je redno uvrščala na sezname najzanesljivejših letalskih prevoznikov. Ker je Adria v tem času skupaj z ostalimi uspešnimi podjetji predstavljala del slovenskega nacionalnega ponosa, je razumljiva velika pozornost javnosti, ki danes zaskrbljeno in s precejšnjo mero jeze spremlja njeno negotovo usodo, pa čeprav je družba že tri leta v lasti nemškega sklada 4K Invest.

Adria se v zadnjih letih sooča s precejšnjimi finančnimi težavami, pomanjkanjem letal in posadk. Vse to je pripeljalo do številnih zamud, združevanj in celo odpovedi letov, o čemer mediji poročajo skorajda dnevno. Nezadovoljni potniki svojo jezo izražajo tudi na družbenih omrežjih, pred dnevi je k skupni tožbi pozval celo nekdanji minister Gregor Virant. Na težave so se odzvali tudi predstavniki države, ki je v zadnjih letih pred prodajo v Adrio vložila 54 milijonov evrov davkoplačevalskega denarja.

Na novo finančno injekcijo podjetje, ki je danes v zasebni lasti, ne more več računati, čeprav je bilo v medijih zaslediti tudi to, da je vodstvo za pomoč prosilo predsednika vlade Marjana Šarca, a so navedbe v vodstvu odločno zanikali. Da vlada glede usode Adrie ni optimistična, pa je razvidno tudi iz Šarčeve izjave, da je 4K Invest eno letalsko družbo v Švici že potopil, enako prakso pa očitno nadaljuje pri nas. Da izbira kupca za Adrio ni bila najboljša, je povedala tudi ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek.

Kaj bi za državo, ki jo v prihodnje med drugim čaka predsedovanje EU, pomenil propad Adrie, je z gotovostjo težko napovedati. Na ministrstvu za infrastrukturo naj bi se že pripravljali tudi na to možnost in tehtajo, katere letalske linije poleg povezave med Ljubljano in Brusljem bi z državnimi pomočmi veljalo ohraniti. Propad prevoznika bi občutili tudi na brniškem letališču, kjer Adria prispeva k polovici vseh letov, a kot je že večkrat povedal poslovodni direktor Fraporta Slovenija Zmago Skobir, so pripravljeni tudi na ta scenarij. Adriine linije pa bi (pravzaprav so nekatere že) prevzeli drugi letalski ponudniki.

A na novinarski konferenci prejšnji četrtek je vodstvo napovedalo novo poglavje v razvoju družbe. Kot pravijo, pospešeno iščejo strateškega partnerja, ki bi družbo spravil iz zagat v eni najbolj neizprosnih panog, pospešeno zaposlujejo in delajo vse, da bi pod Adriinimi krili zavel nov veter. Če mislijo resno, pa bo slej ko prej jasno.