Mlada domžalska podjetnica Iza Vrtačnik

Pomoč starejšim kot posel

Iza Vrtačnik, mlada študentka podjetništva, je za svoj poslovni projekt Home Help prejela mednarodno nagrado evropske komisije za najbolj družbeno koristno idejo.

Vir pri Domžalah – Devetnajstletna Iza Vrtačnik je s podjetništvom povezana že vse življenje, saj je imel podjetje najprej doma njen oče, njena mama pa je direktorica Območne obrtno-podjetniške zbornice Domžale. »Že ko sem bila mlajša, me je podjetništvo zelo zanimalo, tudi v povsem vsakdanjem življenju sem tako razmišljala, saj so me starši vzgajali v smislu, da se je v življenju pač treba znajti. Tako vedno povsod vidim priložnosti in vsako situacijo skušam obrniti na dobro in sebi v prid. Pri podjetništvu me najbolj navdušuje to, da skušaš iz ideje narediti projekt, ki bo zares deloval in bo tudi dobičkonosen,« nam je povedala študentka podjetništva, ko smo jo obiskali v zvezi s projektom, ki je nedavno požel veliko pozornosti tudi zunaj naših meja.

Osnovala in predstavila je projekt Home Help. Kot pove, gre za storitev, namenjeno starejšim ljudem. Ti bi, če bi potrebovali kakršno koli pomoč, denimo pri menjavi žarnice, obisku trgovine, košnji trave, prevozu k zdravniku in podobno, 24 ur na dan lahko poklicali na enotno telefonsko številko, ekipa na drugi strani pa bi na dom poslala človeka, ki zna rešiti problem oziroma je pripravljen priskočiti na pomoč. »Starejša populacija se mi zdi segment, ki še ni povsem raziskan in temu se bo v podjetništvu lahko še zelo veliko posvečalo. Do leta 2030 bo že vsak tretji starejši od 65 let. Sem se pa – tudi na podlagi raziskave trga – odločila, da bom pri tem projektu še posebej veliko pozornost namenila zaupanju oziroma varnosti. Izkazalo se je namreč, da pri starejših ni težava, da takšne storitve ne bi zmogli plačati, je pa problem, ker si v hišo ne upajo spustiti tujega človeka, tudi obrtnika. Zato želim, da se naši uporabniki v prvi vrsti počutijo varne.«

Ker se zaveda, da je Slovenija zelo majhen trg, se je v posel že zdaj podala z mislijo na tujino, zato je tudi izbrala angleško ime. Projekt je v fazi pogovorov z investitorji; Izi je namreč uspelo prepričati enega od slovenskih investitorjev, ki je v projekt pripravljen vložiti sto tisočakov. Zagonski kapital potrebuje za marketing, za razvoj platforme in za vzpostavitev klicnega centra. V pripravi je tudi finančni načrt, spletno stran je izdelala sama, v začetku pa se bo usmerila na osrednjo Slovenijo, saj bi sedež podjetja za začetek imela v Domžalah.

Mlada podjetnica, ki si želi projekt zagnati septembra, pričakuje, da bi se prvo leto v program vpisalo okoli tisoč ljudi, potrebnih pomoči, kar bi prineslo okoli šestdeset tisoč evrov prihodkov, prihodnje leto pa bi bilo uporabnikov že tri tisoč in dobička več kot 180 tisoč evrov.

Da je na pravi poti, dokazuje mednarodna nagrada evropske komisije za najbolj družbeno koristno idejo, ki jo je nedavno prejela v Bolgariji.