Kje bo pristala Adria, naj bi bilo bolj jasno v naslednjih tednih. / Foto: Gorazd Kavčič

Negotova prihodnost Adrie

Zaradi združevanja, zamud in vse več odpovedi letov raste nezadovoljstvo med potniki Adrie Airways.

Kranj – Adrio Airways, nekdaj slovenskega nacionalnega letalskega prevoznika, ki jo je leta 2016 preko odvisne družbe AA International Aviation Holding odkupil investicijski sklad 4K Invest, pestijo vse večje težave. Prevoznik se sooča s pomanjkanjem posadk, težave pa so se še poglobile, ko je v vodo padel dogovor o nakupu 15 letal družbe Sukhoi. V zadnjih dneh je bilo znova odpovedanih več letov, prihaja do zamud, lete združujejo, kar podaljšuje čas potovanja, vse to pa razburja razočarane potnike, ki jih nekdanji nekdanji politik in minister Gregor Virant celo poziva k skupinski tožbi. Nezadovoljstvo so izrazili tudi zaposleni, ki tarnajo nad preobremenjenostjo in zamudami pri izplačilu plač.

V Adrii sicer stabilizacijo poslovanja in ureditev razmer napovedujejo za prihodnji mesec, v javnosti pa so vse glasnejše špekulacije o stečaju prevoznika. Na težave se je odzval tudi slovenski politični vrh. »Sklad je že v Švici eno letalsko družbo potopil, enako prakso očitno nadaljuje pri nas,« je dogajanje za več medijev komentiral predsednik vlade Marjan Šarec.

Pisanje nekaterih medijev, da lastnik Adrie Airways išče državno pomoč, so v družbi pred časom sicer odločno zanikali, češ da »Adria želi z državo ustvariti tvoren dialog in aktivnejše sodelovanje pri reševanju vprašanj zasebnega sektorja, hkrati pa pričakuje, da bo država aktivneje pristopala k sooblikovanju poslovnega okolja.«

Adria sicer v poletnem voznem redu leti v München, Prištino, Skopje, Tirano, Amsterdam, Bruselj, na Dunaj, v Köbenhavn, Frankfurt, Manchester, Pariz, Podgorico, Prago, Sarajevo, Sofijo in Zürich.

Kakšne so pravice potnikov?

Potnike v primerih odpovedi in zamud ščiti evropska zakonodaja. Kot pravijo na Evropskem potrošniškem centru, ki deluje v okviru ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, potniki v primeru zavrnitve vkrcanja ali odpovedi lahko izbirajo med spremembo poti ali povračilom zneska vozovnice ter brezplačno vrnitvijo na kraj, kjer so potovanje začeli. V primeru zamude ali odpovedi leta pa so potniki lahko upravičeni tudi do odškodnine v višini od 125 do šeststo evrov, razen v primeru, da so bili o odpovedi obveščeni vsaj 14 dni pred potovanjem ali je prevoznik ponudil spremembo poti s podobnimi potovalnimi časi oziroma je bila odpoved posledica izrednih razmer.