Strogo zaupno: Jernej Šmid in Lucija Čermelj / Foto: arhiv KD Qulenium (Matija Lukić)

Plesne bravure

Enajsta izvedba festivala odrskih umetnosti Kalejdoskop v organizaciji KD Qulenium je ponovno pričarala pisano paleto sodobne odrske ustvarjalnosti.

Dogajanje festivala, ki se je odvijalo v Stolpu Škrlovec, Galeriji Bala ter v Prešernovem gledališču, se je poleg tradicionalnega gostovanja v Ljubljani letos z gledališko ekskurzijo razširilo tudi na ulice Kranja in s tem festival še bolj približalo ljubiteljem sodobnega plesa.

Sicer pa, kot je festival poglobljeno ocenil strokovni spremljevalec Samo Oleami, v ospredju ni (zgolj) zunanja manifestacija, temveč gre za določeno predanost procesu in vztrajanju. Prav na ta način se je tudi koncert Ifriqiyya Electrique v Trainu kot zaključni dogodek kranjske etape festivala simbolno povezal s prvim delom programa, mladinskimi plesnimi miniaturami, zbranih v sklopih Gibotron in Giboskop. Plesna metoda – pod mentorstvom in koreografijami Saše Lončar in Ane Romih – temelji na procesu. Plesalci sledijo notranji zgodbi, skozi katero se vzpostavljajo čustveno-telesna stanja – zavezanost notranjemu procesu je ta, ki vzpostavlja zgodbo in stik z gledalci.

To velja tudi za izvrstno predstavo Predmetenje Jana Rozmana, performans Leteči horizonti Filipa Štepca in Urške Medved ter plesno predstavo O vseh mojih materah Kaje Vajdetič, oba vidika, procesualnost in materialnost, pa se prepletata v predstavi Angel koreografinje Leje Jurišič in plesalca ter soustvarjalca Filipa Štepca.

Omenjena umetniška pristopa letošnjega Kalejdoskopa se vzpostavljata kot izogibanje režimu reprezentacije, torej temu, da sta ples in gib zgolj zunanji formi, vnaprej določene pozicije plesnega izvajalca. S tem pa tudi vloga gledalca ni zgolj prepoznavanje vnaprej določenih vrednosti, ki naj bi zaznamovale lepo ali vrhunsko, temveč smo povabljeni v sobivanje, kjer se iz teles šele skozi proces porajajo občutja in podobe, vzpostavljene točno tu in zdaj.

Festival Kalejdoskop tako brezkompromisno ohranja svojo rdečo nit in sledi aktualni, osebni in intimni izkušnji posameznikov. Plesno ustvarjanje članov KD Qulenium se prepleta s kreacijami, nastalimi v sorodnih ustvarjalno-izobraževalnih organizacijah, celovečerne plesne kot tudi lutkarske predstave in glasbeni nastopi pa ustvarjajo poligon za iskriv dialog med različnimi ustvarjalci.