Infrastruktura

V Kamniku smo nedavno dobili avtomatiziran sistem izposoje električnih koles s simpatičnim imenom Kamkolo, s katerim se je mesto pridružilo številnim urbanim naseljem pri nas in v svetu, ki svojim prebivalcem omogočajo tovrstni način javnega prevoza.

Zagotovo sodim med tiste, ki so pridobitev pričakali z navdušenjem. Ne (zgolj) zato, ker je izposoja in uporaba koles brezplačna (če odštejemo deset evrov letne članarine ob registraciji) ali ker ne bi imela svojega kolesa. Ravno nasprotno – doma imam tri, s katerimi praktično vsakodnevno vozim po cestah, gozdnih poteh ali mestu, za rekreacijo, sprostitev in vsakdanje opravke, tudi službene. Šport, tudi kolesarjenje, je moj način življenja. Kamkolo podpiram, ker verjamem v tovrstne projekte in nove oblike mobilnosti – zaradi varovanja okolja in zdravega načina življenja. Pa tudi za prijaznejše mesto.

Občina je ob odprtju sistema občanom ponudila tri postaje za izposojo koles, saj se jim je pri uresničevanju prvotnega načrta nekoliko zataknilo. A nič ne de. Še dve postaji sta bili dodani te dni, eno pa bodo uredili do jeseni. Šest postaj v mestu torej in trideset električnih koles, katerih uporaba je zelo preprosta. Upam in želim si, da občinska uprava ob uvedbi tega sistema ne bi zaspala in da že zdaj aktivno načrtuje postavitev novih postaj, nakup novih koles in širitev mreže v druge konce občine, na obrobje in do turističnih središč, kot sta denimo Snovik in Arboretum. In da se bo sistem čim prej razširil tudi v sosednje občine. Ni skrivnost, da gre za enega pomembnejših projektov občine v luči trajnostne mobilnosti in velja ga jemati zelo resno.

A bodimo iskreni – občina je za osnovno infrastrukturo poskrbela, postaj in koles pa bo toliko, kolikor dobro se bo prijel obstoječi sistem Kamkolo. Če bodo občani kolesa pridno vozili, si jih redno izposojali, nanje pazili in sistem vzeli za svojega, bodo s tem občinskim oblastnikom dali jasen signal, da si želijo širšo mrežo izposojevalnic in še več koles.

Nedavno me je zato precej zbodel komentar ene od zaposlenih s kamniške osnovne šole. Občina je eno od postaj Kamkolesa postavila med Osnovno šolo Toma Brejca, glasbeno šolo in knjižnico. »Saj so lepa in fajn ta kolesa in tudi sistem je v redu, a kaj, ko so nam s postavitvijo te postaje vzeli še tistih nekaj dragocenih parkirišč …,« se je ob pogledu na lično modro kolo hudovala sogovornica. Res je, marsikje parkirišč primanjkuje, a še bolj očitno je, da bomo za uspeh projektov, kakršen je Kamkolo, najprej morali zgraditi infrastrukturo v svojih glavah.