Material se z brežine še lušči, novozgrajeni zaščitni nasip pa bo zdržal precej podorov, zagotavlja stroka. / Foto: Vilma Stanovnik

Zgradili bodo zaščitni nasip

Zaradi podora še naprej ostaja polovična zapora ceste proti Ljubelju, gradnja zaščitnega nasipa naj bi se kmalu začela in zaključila najkasneje do konca julija. Na seji tržiškega občinskega sveta je beseda tekla tudi o zagotovitvi večje varnosti na poti planincev, ki gre skozi Bornov tunel, in o odškodninah.

Tržič – Konec aprila je prišlo do skalnega podora nad cesto proti Ljubelju, skale so zasule in poškodovale tudi cesto pri zadnjem predoru proti Avstriji. Sprva je bila cesta popolnoma zaprta, po dobrih desetih dneh pa je promet stekel izmenično enosmerno in je urejen s semaforjem. »Že pri prvem terenskem ogledu je bilo jasno, da gre za podor velikih dimenzij. Na cesto in v strugo potoka je zgrmelo več kot sto kubičnih metrov materiala, na pobočju je ostalo približno tristo kubičnih metrov. Prva naloga je bila, da se podrobno seznanimo s situacijo, takoj smo izvedli aero fotogeometrični posnetek celotnega območja, vključno s podornim žariščem, ki je 250 metrov nad cesto. Po analizi in inženirsko-geološki presoji smo določili obseg sanacije in tudi rok, kdaj bo predvidoma stekel promet. Zgradili bomo približno dvesto metrov dolg in šest metrov visok kamnit nasip, ki bo ojačan z jeklenimi mrežami. Do podorov podobnih dimenzij lahko ponovno pride in tak zid bo zagotovil ustrezno varnost. Gradnjo naj bi zaključili do konca julija. Dela bomo začeli v juniju. Polovična zapora ceste do zaključka gradnje ostane, morda bo potrebna tudi kakšna kratkotrajna popolna zapora v času sanacije,« je na nedavni seji tržiškega občinskega sveta pojasnila vodja projekta Geotehnika na DRI svetovanje inženiring geologinja Suzana Svetličič. Sanacija bo sicer stala manj od prvih ocen, približno pol milijona evrov, a je zdajšnja tehnična rešitev tudi boljša, pa je povedal Andrej Rejec, vodja projekta Ceste na DRI svetovanje inženiring.

V neposredni bližini podora je Bornov tunel, ki je na priljubljeni poti planincev do planine Prevala. Kot je opozorila Svetličičeva, so ob pregledu tudi v tunelu evidentirali precej razpok. Tržiški župan Borut Sajovic je dodal, da je skala v tem delu Begunjščice krušljiva, zato je treba biti previden in paziti na varnost. Občina pa bo Planinski zvezi Slovenije, planinskemu društvu in lastniku planine dala pobudo, naj premislijo o registraciji te poti kot planinske, zagotovijo večjo varnost na njej, občina pa je pri tem pripravljena sodelovati.

Svetniška skupina Zagon je opozorila, da so tudi gostinci, ki so odvisni od ljubeljske ceste, ki je bila zaradi podora nekaj časa zaprta, utrpeli finančno škodo, ki ni zanemarljiva. Predlagali so, naj občina za ta namen ustanovi poseben sklad. Župan Sajovic je pojasnil, da zaradi izpada dohodka ob naravni nesreči občina nima pravne podlage za odškodnino in da gre v tem primeru tudi za državno cesto. Bo pa na pobudo svetnikov na ministrstvo za okolje in prostor, direkcijo za ceste in upravljavca ceste naslovil dopis, ali država oškodovancem v storitvenih dejavnostih lahko kako pomaga.