Med obiskovalci dneva odprtih vrat je bil tudi deskar Žan Košir, ki je direktorici Julijani Povše in obiskovalcem povedal marsikaj zanimivega tako o svoji športni poti kot o izkušnjah z davki. / Foto: Tina Dokl

Davki na sodoben način

Pri večini davki sicer niso najbolj priljubljena tema pogovorov, vendar pa so tudi poklici na finančnih uradih ne le potrebni, ampak tudi zanimivi, zato je med mladimi zanje precej zanimanja.

Kranj – Na vseh uradih Finančne uprave Republike Slovenije (Furs) so minuli petek pripravili dneve odprtih vrat, s čimer želeli predstaviti potek dela, prav tako pa so obiskovalcem ponudili informacije s področja davkov in carine.

Zelo živahno je bilo tudi na Finančnem uradu Kranj, kjer so obiskovalci že pred vhodom spoznali delo mobilne enote, v pritličju urada so predstavili aplikacijo eDavki, klicni center in tudi to, kakšno pomoč Furs nudi na spletni strani. Obiskovalce so opozarjali na pasti spletnega nakupovanja, na ponaredke, dobili pa so tudi informacije s področja carin in trošarin. Za mlade so pripravili predstavitev dela Furs prek projekta Davčno opismenjevanje mladih, dijaki pa so z zanimanjem prisluhnili predstavitvi poklicev, kot so inšpektor, izterjevalec, carinik, mobilni inšpektor in še nekateri, ki so potrebni za delo na finančnih uradih.

Del svojega vsakdana je zbranim razkril tudi vrhunski deskar Žan Košir iz Tržiča, ki je za zdaj na Fursu zgolj zaposlen, po končani športni karieri pa bo morda našel izziv prav v katerem od poklicev, ki so jih predstavili mladim. »Tudi po končani karieri bi rad bil v službi, kjer bi bil veliko med ljudmi, in gotovo jo bo moč najti na finančnem uradu v Kranju,« je prepričan Žan Košir.

»Letos smo svoja vrata odprli drugič, saj verjamemo v to, da naše storitve marsikoga zanimajo. Hkrati želimo povedati, da je finančna uprava odprta zavezancem. Vedno bolj se namreč zavedamo, da če imajo zavezanci pravočasno pravo informacijo, bodo svoje obveznosti opravili v roku in v pravilnem znesku. Zato se na našem finančnem uradu zelo trudimo, da smo prijazna finančna uprava in da s svojo strokovnostjo zavezancem nudimo res pravilne informacije. Prav na področju informiranja ogromno delamo, saj je celotna finančna uprava vzpostavila klicni center za fizične osebe za celotno Slovenijo za področje davka na dodatno vrednost, ravno v teh dneh pa odpiramo tudi klicni center za poslovne subjekte,« je povedala direktorica Finančnega urada Kranj Julijana Povše in dodala, da je uporabnikom velika pomoč aplikacija eDavki. »Vse se digitalizira in temu finančna uprava resnično sledi. Tokrat posebno poudarjamo tako imenovano eVročanje, saj ugotavljamo, da kar veliko zavezancev ni priskrbelo ustreznega digitalnega potrdila oziroma svojega računovodskega servisa ali svetovalca ni pooblastilo, da bi lahko dostopal do elektronsko njim vročenih dokumentov. Tako prihaja do težav, ker zavezanec ne vidi, da mu je davčna uprava vložila morda zelo pomemben dokument,« tudi pravi direktorica Povšetova in opozarja na odgovornost zavezancev.

V Finančnem uradu Kranj je zaposlenih 225 ljudi, poleg tistih na sedežu podjetja na Koroški cesti pa imajo oddelek za carinjenje na Kolodvorski cesti v Kranju, sektor za carine in mobilni oddelek pa na Jesenicah na Spodnjem Plavžu, v stavbi, kjer je bil nekdaj carinski urad.

»V kolektivu smo v povprečju stari 51 let. Mlade kar težko dobimo, smo pa vseh novih sodelavcev zelo veseli,« je še dodala direktorica Julijana Povše, ki ji veliko pomeni tudi sodelovanje z zavezanci.