Vrhunski večer so z arijo iz Verdijeve Traviate zaključili Anton Habjan, Irena Yebuah Tiran in Janez Lotrič. / Foto: Tina Dokl

Operni večer presežkov

Na oder Velikega koncerta v Železnikih je operni pevec Anton Habjan povabil pevska kolega Janeza Lotriča in Ireno Yebuah Tiran ter glasbene goste. Skrbno izbran program arij in odlične izvedbe so navdušili do zadnjega sedeža polno dvorano.

Železniki – Nedeljski večer v Športni dvorani Železniki je bil nekaj posebnega – ne le za Železnike, ampak za celotno Selško dolino in širše. Vznemirjenje je vzbujal že sam pogled na razprodano dvorano, saj so bili najboljši sedeži oddani že pol ure pred dogodkom. Ne, ni šlo za koncert narodno-zabavnega ansambla ''modrozvenečega'' imena, niti ne za dogodek, povezan z našimi športnimi junaki, kar običajno privablja množice tako v mestu kot na podeželju. Bil je večer opernih arij. Organizator, stalni član ansambla SNG Opera in balet Ljubljana baritonist Anton Habjan, domačin po rodu iz Dražgoš, je koncertu nadel preprost naslov Veliki koncert. Upravičeno.

Približno uro in pol dolg koncert so plemenitili trije čudoviti glasovi, poleg Habjana se je v domače kraje vrnil tudi priznani tenorist Janez Lotrič, na odru pa se jima je pridružila še mezzosopranistka Irena Yebuah Tiran. Odlična podpora pevcem je bil simfonični orkester Cantabile z dirigentom Marjanom Grdadolnikom, kot solistka je nastopila še violinistka Manca Rupnik, z orglicami pa nas je navdušil Miro Božič.

Po uvodnih taktih orkestra je z arijo iz Donizettijeve opere Ljubezenski napoj večer odprl gostitelj in na oder povabil Yebbuah Tiranovo, ki je za uvod zapela arijo iz Puccinijeve La Boheme. »Dober večer, dober dan ...« je Habjanu dih vzel pogled v polno dvorano. Sledil je prvi vrh koncerta z duetom iz Mozartove opere Don Giovanni. Na velikem ekranu smo sočasno lahko prebrali prevedena besedila, ki so jih v jezikih skladateljev – italijanskem, nemškem in francoskem – peli pevci. Naslednji vrhunec je bil že sam prihod Janeza Lotriča na oder, ki je prejel glasno odobravanje dvorane. Da, Lotrič je še vedno Železnikar. Zapel je arijo iz Gorenjskega slavčka, dvorano pa je skupaj s Habjanom na noge dvignil z duetom Janka in Kecala iz Smetanove opere Prodana nevesta. »Vem za mladenko, ta je bogata, ta je bogata …« Habjan pevskemu kolegu Lotriču dogovarja žensko.

Ko je na oder pristopil še en gost – Miro Božič z orglicami – sta s Habjanom izvedla tisto iz Dražgoš, na melodijo Santa Lucia je v refrenu zapela vsa dvorana: »... varuj nam dragi dom vsem Dražgošanom ...« Pevce je orkester razbremenil z znamenitim Čardašem Vittoria Montija in odlično solistko violinistko Manco Rupnik ter Božičevimi orglicami. Večer vrhuncev se je nadaljeval z nesmrtno arijo Nessun dorma iz Puccinijevega Trubadurja in navdušujočim Lotričevim polnokrvnim glasom. Z izjemno zahtevno arijo iz Gounodove opere Faust mu je z vrhunsko izvedbo odgovoril Habjan. Vsem znani ariji Carmen in Escamilja iz Bizetove opere Carmen sta bili odličen uvod v dva dueta v zaključku, ko nas je Habjan najprej s sopevko popeljal v Leharjevo opereto Vesela vdova, nato pa še z rojakom v zaključno O sole mio.

»Nisem verjel, da boste res vsi prišli, po tihem pa sem upal,« je ob zaključku dejal Anton Habjan in v dobrodelne namene za projekt Hobotnica, v katerem prostovoljke kvačkajo male hobotnice za nedonošenčke, od prodanih vstopnic podaril osemsto evrov. Kot vsak pravi koncert se je tudi tokratni večer zaključil z nekaj dodatki. Redko ali pa nikoli videno: celotna dvorana je na »la la la« zapela čudovit Šoštakovičev Valček, gostitelj je s kolegi iz opernega zbora zapel pesem Gorenjci ljudje smo veseli iz Gorenjskega slavčka, za stoječe ovacije pa so na koncu z arijo Brindisi iz Verdijeve Traviate poskrbeli vsi trije operni pevci: Anton Habjan, Janez Lotrič in Irena Yebuah Tiran. Popoln večer, za katerega velja reči: vidimo se prihodnje leto.