Grafike in svetlobni objekti, ki določajo prostor: Klavdij Tutta, Melita Ažman in Hamo Čavrk v Mali galeriji / Foto: arhiv razstave (Cveto Zlate)

Geometrija pogleda

V Mali galeriji ter v kleti Mestne hiše je na ogled razstava Carta incognita avtorja Hama Čavrka, akademskega umetnika, prejemnika nagrade grand prix na Mednarodnem festivalu likovnih umetnosti v Kranju.

Kranj – Lanski 7. Mednarodni likovni festival v Kranju je postregel z več kot 130 različnimi pogledi v likovne raziskave na področju geometrijske umetnosti, tako v Sloveniji in Evropi kot tudi širšem svetu. Avtorji so se izkazali za izredne interprete geometrijske likovne govorice. Veliko nagrado je prejel cenjeni hrvaški umetnik, živeč v Novem mestu, Hamo Čavrk. Predstavil je sijajno svetlobno instalacijo, tako da mu je mednarodna žirija soglasno izrekla priznanje za enkratno likovno delo. Nagrajencu Likovno društvo Kranj in Gorenjski muzej tradicionalno pripravita samostojno razstavo v mesecu maju, kar je hkrati tudi napoved letošnjega likovnega festivala na temo Črno in belo. Ob tej priložnosti se je predsednik društva in umetniški vodja festivala Klavdij Tutta zahvalil avtorju ter direktorici Gorenjskega muzeja Marjani Žibert za plodno sodelovanje pri pripravi projekta, ustvarjalca in njegovo delo pa je podrobneje predstavila umetnostna zgodovinarka Melita Ažman.

Hamo Čavrk je po osnovni izobrazbi kipar, že vrsto let pa se posveča grafiki. Na Akademiji uporabnih umetnosti na Reki je bil zaposlen kot docent katedre za grafiko. Razstavljena dela – grafike in svetlobni objekti – obsežnega likovnega sklopa nosijo osnovni naslov Carta incognita. S prevodom naslova dobimo rešitev in razlago, povezujočo se z naslednjimi besedami: papir, dokument, zapisek in karta v prvem segmentu in neznanka v drugem. Iz tega sledi misel o nezaključenem, neznanem, nerazkritem dokumentu, o večnem iskanju, ujetem v sekvenčnem spektaklu raznolikosti in pestrosti, ki se navezuje na abstraktno geometrijsko tematiko. Umetnik na celoto gleda kot na karte, ki nas vodijo in usmerjajo skozi življenje in temu podrejene ter nadrejene dimenzije. Miselno prepričanje se ujame v zanko linijske dokumentacije, v kateri se povezuje sosledje točk, v enotno poudarjeno komponento, zlivajočo se v doživeto emocionalno raziskovalno večplastno celoto. Točke so kot posamezne postaje – mesta in linije kot povezovalne poti, ki tečejo skoznje. S tem linija neposredno vizualizira čas in v končni fazi zaobjame celo življenje, mrežna komponenta pa skozi večplastno podajanje združi vse na enem mestu.

Da je Hamo Čavrk kipar, slikar, grafik, scenograf in multimedijski umetnik, zaznamo ob pogledu na njegovo konceptualno delo. Umetnik prepriča s celostno zasnovo ideje, ki je skozi leta pokazala neko sposobnost oziroma možnost razumevanja kompleksnosti prostorskega kot tudi predmetnega dojemanja tako z redukcijo kot tehnološko dovršenostjo.