Pri skupni skladbi je naenkrat zadonelo kar sto devetdeset cajonov. / Foto: Gorazd Kavčič

Zadoneli cajoni

V Osnovni šoli Cvetka Golarja v Škofji Loki so minulo sredo pripravili srečanje šol, ki so v letošnjem šolskem letu sodelovale pri Projektu cajon, v okviru katerega so učenci sami sestavili in pobarvali cajone in se nanje naučili tudi igrati.

V okviru Projekta cajon so v šolah povezali več predmetov, in sicer tehniko in tehnologijo ter likovno in glasbeno umetnost. »Učenci so cajone pri urah tehnike in tehnologije sestavili ali izdelali, pri urah likovne umetnosti so jih poslikali in okrasili, pri urah glasbene umetnosti pa so spoznali osnovno tehniko igranja in ustvarili različne skladbe,« je pojasnil pobudnik projekta Jaka Strajnar, akademski glasbenik in profesor tolkal. Pri projektu je sodelovalo 25 šol iz vse Slovenije, na srečanju pa se jih je s svojimi cajoni predstavilo dvanajst. Med drugim so izvedli tudi skupno skladbo z naslovom Cajonomanija, ki jo je posebej za to priložnost napisal Jaka Strajnar in pri kateri je naenkrat zadonelo vseh 190 cajonov.

Cajon, ki se izgovarja kot kahon, je tolkalni inštrument kvadratne oblike, na katerem se sedi in obenem igra z rokami, je razložil Jaka Strajnar in dodal, da njegova nezapletena osnovna tehnika omogoča učencem hitro in učinkovito učenje ter izvajanje različnih enostavnih ritmov. Skozi projekt so tako v šolah omogočili medpredmetno povezovanje in inovativno glasbeno ustvarjanje, obenem pa aktivno in nepozabno glasbeno in tolkalno izkušnjo tudi vsem nadaljnjim generacijam učencem. »V šolah jih bodo namreč lahko še naprej uporabljali pri pouku glasbene umetnosti, zboru, ansambelski igri in drugih predmetih tako na razredni kot na predmetni stopnji,« je poudaril Jaka Strajnar, ki si želi, da bi v šolah to znali izkoristiti, saj je po njegovih besedah ritem nedvomno povezovalni element, ki spodbuja ustvarjalnost, koordinacijo in zbranost učencev. S projektom zato namerava nadaljevati tudi v prihodnje in ga razširiti še na druge šole.

Med šolami, ki so sodelovale na tokratnem srečanju, je posebna komisija, v kateri sta poleg Jaka Strajnarja sodelovali še predsednica Slovenskega društva Carla Orffa Tadeja Mraz Novak in akademska slikarka Maja Šubic, izbrala tri šole, ki so najbolj navdušile tako s poslikavo cajonov kot izvedbo skladb. Prvo nagrado si je prislužila OŠ Pivka, drugo OŠ Kozara in tretjo na srečanju najštevilnejša skupina OŠ Frana Albrehta iz Kamnika.